Fiske i Ärlången - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske i Ärlången

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiske i Ärlången

Hej.

är ny inflyttad till linköping och jag har en bror som bor i grebo.

vi båda är mkt fiske intresserade, sagt och gjort så fort vi fått i båten så köpte vi var sitt årskort i den lilla lanthandeln i grebo.

Har varit ute 3 ggr nu med båten och kastat på alla möjliga ställen men inte fått ett enda napp.
    provat allt ifrån vobblers djup/grund gående, stora/små spinnare, jiggar i alla möjliga färger och storlekar men inte ett napp.

kan det vara så att fisken fortfarande leker eftersom man ser ju knappt några vak.
    eller är det bara skitfiske i sjön?

//Zoran

Tjenare välkommen till östergötland största skitsjö! Hade min båt däri hela förra året det funkade bra ett tag bra kring midsommar fick några gös strax utanför det gula huset. annars var sjön totalt stendöd. slösade åtskilliga liter bensin och många hopplösa timmar., funderar dock på att ha båten där i år igen.

skriv om ni får ngt mer!!

Mvh Macke
    Team JMT fishing

Kommentera

Det ska jag göra, ska ge det ett par till försök. ska börja i stångån nu eftersom det är närmare där jag bor

Kommentera

Alla jag pratat med säger att en sjön var bra för 20 år sen men totalt värdelös numer. Det är kanske värt att flytta båten.
        http://fiskedanko.blogspot.com/

Kommentera

Håller med, var ok för 6-7 år sedan när jag skaffade båt men har därefter bara blivit sämre tycker jag. Han jag delar brygga med drog dock upp en 8 kg gädda förra året så några hyfsade fiskar finns det säkert men det är glest mellan nappen.

Blev rätt så mycket dragrodd utan resultat förra året och i år överväger jag att inte lägga i båten.

--
          Tobias
          I de grundaste vatten simmar de djupaste fiskar

Kommentera

Jag ska fan ut o jaga gös i sommar ialf!! kanske blivit bättre i ärlången till sommarn tack vare att dom har strömmarna på!
            Team JMT fishing

Kommentera

4:e fisketuren nu i sjön, ända nappet fick vi när vi givit upp att fiska gädda och tänkte prova aborre med mindre spinnare nära slussen vid vassen, min bror använde sin nyinskaffade spinnare och efter några kast fick han napp, det var en gädda som bet av linan efter 4-5 sec. är det inte typiskt.

nästa gång vi åker ut igen får det vara finare väder.

sj bor jag i linköping och ska testa om stångån är något att ha så fort jag får tid över.

Kommentera

Min bror var ute i förra veckan drog 3 gäddor! någon gång i kommande vecka blir det göskväll
                Team JMT fishing

Kommentera

var ute och körde lite drag rodd vilket resulterade i 2st snipor och en asp runt 2kg. ganska roligt att få upp en ny fisk. fick den på en kort och tjock neongrön vobbler med rätt stor sked runt 9 tiden på kvällen.

blev inte mkt fisk men jag är nöjd

Kommentera

okej låter ju bra det! har du tagit ngn gös en?
                    Team JMT fishing

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av mathias5, 2023-05-20, 12:24
                    2 svar
                    473 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg FilWi
                    av FilWi

Startad av solidrock68, 2024-07-25, 16:31
                    0 svar
                    133 visningar