Fiske i Ärlången - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske i Ärlången

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Finns det nån vettig båtramp nånstans runt sjön, isf var? (bästa platsen).

Kommentera

Grebo, åk till ica i Grebo där kan man för 50 kr få nyckel till att lägga i båten (50kr). Iläggningsplatsen ligger bara 700 m där ifrån och det är på den sidan upp mot grebo i sjön det ska vara bäst fiske, ialfall för gösen Håll utkik på ekolodet eftter koppargrundet bara På höger sida från grebo hållet ut i sjön vid bergskanten ..

Kommentera

Finns även en iläggningsplats på andra sidan sjön, vid bron utanför sturefors. men där vet jag inte om det är bomm och ev nyckel ?

Kommentera

Vad menar du med grov Fredde Vertilkal ? Har lurat upp några gösar ur sjön under åren och måste säga att sjöns medelvikt är bedrövligt låg...

Kommentera

Fiskat sedan i våras i Ärlången. Det har fungerat ok men har inte haft något extraordinärt fiske. Jag upplever Ärlången som en relativt svårfiskad sjö. Det är i mitt tycke i princip alltid många båtar (fritidsbåtar) som långt ifrån alltid visar hänsyn på sjön då man ankrat upp och kastar.

Kommentera

Hur är det med båtplats i Årlängen? Vad kostar det att ha en roddbåt på land där?

Kommentera

Ursprungligen postat av swebih Visa inlägg
                Hur är det med båtplats i Årlängen? Vad kostar det att ha en roddbåt på land där?
                På land? Skall du inte ha båten i sjön?

Så vitt jag vet finns det tre alternativ om du skall ha båtplats i sjön:

* Grebo båtklubb (brygga i Grebo). Kolla med affären i Grebo, de kan säkert hjälpa dig vidare: http://www.pepparkvarnen.com/grebo.htm

* Sturefors Godsförvaltning (spridda platser runt sjön) -- sök på eniro mfl så hittar du nummer. Ca 550 kr/år

* Kinda kanalbolag för platserna vid slussen. Troligen låååång väntetid. 600 kr/år (?)
                Senast ändrad av tsv; 2013-05-16, 11:42.
                I de grundaste vatten simmar de djupaste fiskar

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av mathias5, 2023-05-20, 12:24
                2 svar
                473 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg FilWi
                av FilWi

Startad av solidrock68, 2024-07-25, 16:31
                0 svar
                133 visningar