Fiske i Ärlången - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske i Ärlången

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Var ute igår kväll/natt resultat 2 tappade fiskar varav en var stor sen en felkrokad fisk som jag inte vet vad den heter
    Team JMT fishing

Kommentera

vill ha asp. Fiska vid utloppet till ärlongen vid bron, men fick inte en fisk, trots att det vakade som aldrig förr. Testade olika jiggar, atom (vit,grön,röd) rödvit hi-lo, blåvit poppers men inget funkade.. var ska det vara till asp i ärlongen?

Kommentera

var ute med brorsan i fredags, det vakade som satan och vi satt på helspänn. jagade var som såg ut som en monstergädda som plaskade upp stora kaskader vatten men vi blev utkonkurarade av småfisk. brorsan fick ett helt ok napp som dock släppte innan vi hann se vad det var.

trodde jag skulle bli utan fisk men när lille brorsan packade ur båten så kastade jag lite vi båthamnen imellan båtarna och fick en halvliten abborre.

provade dom flesta dragen vi hade, även 2 st nya gröna vobblers med hetsig gång vilken har gett fisk innan i ärlången.
        verkade som fisken jagade vid ytan eftersom det vakade för fullt, kanske borde inhandla någon poppers eller liknande.
        jerk set finns det inga pengar till just nu

Kommentera

Har varit med om det också att när det vakar i ytan är det HELT hopplöst att få någon fisk själv. Visserligen i andra sjöar härikring, men ändå. Funderar på om gäddmete är det som gäller en sådan dag...
          http://fiskedanko.blogspot.com/

Kommentera

var ute igår med bröderna, var underbart väder. blå himmel och vattnet låg helt blankt. fisket var inte super men vi fick 2st 2-3kg gäddor och lille brorsan fick en asp på en 1.5-2kg skulle jag gissa hade ingen våg. den var som tur vad inte krokad jätte hårt så den åter utsattes utan skador.

Senast ändrad av Zobe; 2010-09-05, 19:03.

Kommentera

Nice!
              Börjar också bli lite sugen på asp faktiskt.
              Ni som fått/får asp, vad får ni dom på?
              http://fiskedanko.blogspot.com/

Kommentera

just denna fångades på ett atom skeddrag vanlig silver färgad 25g tror jag den väger.
                jag tog min på en ettrig kort och tjock grön vobbler som var ganska djupgående.

Kommentera

Kolla min blogg får ni se på asp :P
                  Team JMT fishing

Kommentera

fan va nice, kul att se att ärlången har potencial!
                    tog ni dom på något speciellt stället eller var det lite varstans?

silvriga färger säger du? hur djupt var det där ni fiskade och hur djupt fiskade ni?

jag ska ut nu i helgen och ska hålla tummarna att det blir lika bra fiske!

skitfiske

mvh Zoran

Kommentera

Ursprungligen postat av Zobe Visa inlägg
                      fan va nice, kul att se att ärlången har potencial!
                      tog ni dom på något speciellt stället eller var det lite varstans?

silvriga färger säger du? hur djupt var det där ni fiskade och hur djupt fiskade ni?

jag ska ut nu i helgen och ska hålla tummarna att det blir lika bra fiske!

skitfiske

mvh Zoran
                      Tjabba. aa det var lite varstan men mycket vid vass ställ dig ca 25-40 m utanför vassen kasta in mot den..

eller vid alla öar ställer du dig beroende på båt nästan inne och kastar ut mot djupbranterna funkar skitbra verkar som om man ställer båten över branterna så skrämmer man fisken rejält.

var soligt och vindstilla 1a dagen då funkade röd/vit , vit, grön
                      2a dagen var det blåst då funkade silver atom & blåa wobbler
                      Team JMT fishing

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av mathias5, 2023-05-20, 12:24
                      2 svar
                      474 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg FilWi
                      av FilWi

Startad av solidrock68, 2024-07-25, 16:31
                      0 svar
                      133 visningar