Ursprungligen postat av Macke85
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Fisket i Stångån
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av fiskmadVid småbåtshamnen. Längst bort på bryggan där dom minsta båtarna kör in till den där cirkeln. Står dock en skylt om fiskeförbud i hamnen men ska du bara meta betesfisk så brukar ingen bry sig.
Jag körde med liten krok och deg, hade dock en dålig krok så jag tappade säkert ett tiotal med!
Btw, var ute och kastade bakom resecentrum igår och fick upp denna lilla skit =)
Kommentera
-
Tjabba Grabbar! Det finns Stora gäddor i Stångån., Förra året var det kungligt med gädda. iår verkar det vara lite färre med dom.
Vet inte riktigt vad det kan bero på och sen är det ju ganska svårt att fiska i det strömma vattnet.
Blanka skeddrag brukar funka fint. Sen är det ju lite så att man måste leta efter gäddans vilo platser, med det menar jag att där dom står när dom inte jagar i det strömmande vattnet. titta efter skydd vid strömmande vatten som kan tänkas ge mindre motstånd för gäddan att stå i och där det lätt kan flyta förbi mat!
Kommentera
-
-
Ursprungligen postat av Macke85 Visa inläggTjabba ska ner ikväll! Någon som ska med?
Ja, gäddan ovan togs på en sked neonaborre färgad =) många säger ju att allt gult funkar bra också.Senast ändrad av metmask; 2010-08-08, 12:08.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av metmask Visa inläggJapp jag hänger gärna med! hade också tänkt att dra mig ner idag =)
Ja, gäddan ovan togs på en sked neonaborre färgad =) många säger ju att allt gult funkar bra också.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Macke85 Visa inläggTjabba vi kommer ner efter en halv åtta ngn gång!
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av mathias5, 2023-05-20, 12:24
|
2 svar
486 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av FilWi