Det sätts i varje år. men mycket folk vet om det så det fiskas ur lika fort! iår vet jag inte
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Fisket i Stångån
Collapse
X
-
-
-
Var och reka lite runt slattefors, har aldrig fiskat i ån tidigare så vet inte riktigt vad som funkar där, såg massar med småfisk i de grundare delarna men det verkar inte finnas så många ställen att stå på förutom de små bryggorna där.
tänkte pröva spinnare och sen kanske lite gäddmete om ja får nån mört!
nån som vart där å fått nåt senaste veckorna??
Kommentera
-
Ursprungligen postat av TIMPA Visa inläggGår en del fin braxen nere bakom resecentrum, har en del vänner som varit nere och fiskat på braxen bra nu på sistone.
Precis hemkommen. Stendött, som vanligt, bakom resecentrum så vi var inte där så länge. Stack istället ner till Tannerfors slussar där flickan fick två mörtar. sina två första fiskar någonsin. Själv blev jag utan.
Kommentera
-
Vet inte riktigt exakt var dem fiskar men, någonstans mot Nykvarn är det!
Meta med mask vet jag att dem gör, flötesmete! Mäskning fungerar bra för att locka fram braxen och annan vitfisk iaf.
Kan inte kalla mig bra på det där fisket, inbiten gädd-nörd som så många andra!
Kommentera
-
Precis ovanför nykvarn efter slussen en bit går det ut en platå av cement med strömmande vatten under samt att det ligger en röd grej fiska däri. garanterat fisk
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Macke85 Visa inläggPrecis ovanför nykvarn efter slussen en bit går det ut en platå av cement med strömmande vatten under samt att det ligger en röd grej fiska däri. garanterat fisk
Funderade på det häromdagen men vågade inte.
Får prova det nästa gång. Annars funkade bryggan vid Tannerfors rätt bra också.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av mathias5, 2023-05-20, 12:24
|
2 svar
489 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av FilWi