Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Fisket i Stångån
Collapse
X
-
länge sen jag fiskade i stångån, Men måste säga att övre delen efter johannelund har för mig funkat absolut bäst!
men vet att många står nere vi nykvarn men kanske inte såhär tidigt,
kan också tillägga att Upplev brukar köra nån tävling i ån så fisk finns nogSenast ändrad av Macke85; 2018-04-14, 12:08.
Kommentera
-
Hej!
Jag var och fiskade uppe vid Kallerstadsleden igår och märkte att kraftverken var påsatta till 110%. Det var så strömt att även nära Snöbryggan kunde knappt jiggen stå still där man ville. Fick endast bottennapp och förlorade två drop shot sänken och en jigg.
Vet ni när de brukar stänga av/minska trycket från kraftverken i Stångån? Och vet ni om det är bra abborrfiske vid Kallerstadsleden under sommaren? Det var många år sen jag fiskade där aktivt som en 7-9 åring, och har nyligen plockat upp fisket igen.
Kommentera
-
Va förbi och fiskade i stångån idag igen. Kraftverken var igång till max återigen, men gick istället upp mot den andra bron efter Kallerstadsleden (närmare Roxen).
Det jag märkte var att runt kl 19 tiden så dök det upp massor betesfisk som lekte vid ytan. Försökte kasta mina jiggar i närheten av dem men lyckades dock inte få något att bita.
När betesfiskar simmar runt vid ytan och hoppar till ibland, innebär de att de blir attackerade av en större fisk eller att de själva jagar mat? Spelar det någon roll hur djupt man fiskar när de är så nära ytan eller borde man köra poppers/wobbler istället för jiggar?
Kommentera
-
Nu kanske det verkar som att jag är den enda som spammar den här tråden, men ville bara nämna att jag fick en abborre på 1.1kg (vilket är mitt PB) idag på fisketur med farsan Vi var nära det där stället där kajakerna tar sig ut.
Kan detta betyda att abborrarna börjar bli klara med leken i närheten av Stångån?
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av mathias5, 2023-05-20, 12:24
|
2 svar
490 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av FilWi