Ursprungligen postat av Gubben Storm
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Fisket i Stångån
Collapse
X
-
Sådärja, nu har jag äntligen premiärfiskat i stångån. Jag och en kompis satte oss och drack några öl och metade igår nu när vädret och tiden bjuder till. Vi fick runt tio minimala abborrar och några mörtar. Dagen började iof skit, skulle cykla ut till småbåtshamnen för att vara ifred, men fick punktering i höjd med reningsverket så vi satte oss "inne" i stan vid stånåbro fältet. Var en trevlig fin dag i alla fall. Blir garanterat fler besök med lite mer avancerade fiskesätt.
Kommentera
-
Tänkte ge mig ut imorrn kväll och se om jag kan hitta den där småbåtshamnen de snackas om,, har införskaffat nytt spö och rulle så måste ju testa det! Ett Savagegear MP Pro 8 fot 40-100g, och en Amb. Record C6..
Några tips på andra ställen värda att pröva? för de enda stället jag vart på är vid slattefors och där är fisket inget vidare tycker jag!
Kommentera
-
Ursprungligen postat av krikle Visa inläggDet finns faktiskt ganska gott om fisk i stångån om man vet vart man ska leta lr om man lägger energi på o leta
Jag har aldrig blankat på ett enda av mina pass i stångån sista 2 åren o det har blivit ganska många.
Kommentera
-
Va ute för nån vecka sen... Satt bara o meta (kastmete) , men plötslig kommer en STOR gädda o tar mitt röd-vita flöte! han drog ner de en bit men hade ingen krok på flötet så han släppte det.. o sen flöt flötet upp till ytan :O Jag o min kompis blev helt sjukt förvånade ! Under dan blev de ett gäng me abborrar oxå! :-))
Kommentera
-
Ursprungligen postat av krikle Visa inläggFiskade du utan krok ?
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av mathias5, 2023-05-20, 12:24
|
2 svar
486 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av FilWi