Fisket i Stångån - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fisket i Stångån

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Gubben Storm Visa inlägg
    Jag får heller aldrig nåt i Stångån. På nåt sätt så känns det som fiskarna där i har sett allting man an bjuda dom på och genomskådar bluffen.
    haha eller hur, man börjar ju undra.. eller om det ens finns någon fisk kvar..

Kommentera

• Är det nån som funderar på att spendera några timmar vid stångån i em? Suger i tarmen och kan inte komma ut på sjön förräns imorrn. Åker nog ner runt småbåtshamnen om en stund för att känna på det. Sällskap välkomnas..

Kommentera

• Fick joursamtal från jobbet så det blev bara en timme vid ån. En liten gädda blev det för mig och absolut ingenting för polacken som kastade samma drag på exakt samma ställe i över 1h...

Kommentera

• Sådärja, nu har jag äntligen premiärfiskat i stångån. Jag och en kompis satte oss och drack några öl och metade igår nu när vädret och tiden bjuder till. Vi fick runt tio minimala abborrar och några mörtar. Dagen började iof skit, skulle cykla ut till småbåtshamnen för att vara ifred, men fick punktering i höjd med reningsverket så vi satte oss "inne" i stan vid stånåbro fältet. Var en trevlig fin dag i alla fall. Blir garanterat fler besök med lite mer avancerade fiskesätt.

Kommentera

• Tänkte ge mig ut imorrn kväll och se om jag kan hitta den där småbåtshamnen de snackas om,, har införskaffat nytt spö och rulle så måste ju testa det! Ett Savagegear MP Pro 8 fot 40-100g, och en Amb. Record C6..
            Några tips på andra ställen värda att pröva? för de enda stället jag vart på är vid slattefors och där är fisket inget vidare tycker jag!

Kommentera

• Det finns faktiskt ganska gott om fisk i stångån om man vet vart man ska leta lr om man lägger energi på o leta
              Jag har aldrig blankat på ett enda av mina pass i stångån sista 2 åren o det har blivit ganska många.

Kommentera

• Ursprungligen postat av krikle Visa inlägg
                Det finns faktiskt ganska gott om fisk i stångån om man vet vart man ska leta lr om man lägger energi på o leta
                Jag har aldrig blankat på ett enda av mina pass i stångån sista 2 åren o det har blivit ganska många.
                hoppas det inte va svar på min fråga för då var det ganska värdelöst och inte mycket till hjälp, och helt utan mening!

Kommentera

• Va ute för nån vecka sen... Satt bara o meta (kastmete) , men plötslig kommer en STOR gädda o tar mitt röd-vita flöte! han drog ner de en bit men hade ingen krok på flötet så han släppte det.. o sen flöt flötet upp till ytan :O Jag o min kompis blev helt sjukt förvånade ! Under dan blev de ett gäng me abborrar oxå! :-))

Kommentera

• Fiskade du utan krok ?

Kommentera

• Ursprungligen postat av krikle Visa inlägg
                      Fiskade du utan krok ?
                      Joo, Men kroken satt jue inte på flötet!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av mathias5, 2023-05-20, 12:24
                      2 svar
                      486 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg FilWi
                      av FilWi

Startad av solidrock68, 2024-07-25, 16:31
                      0 svar
                      139 visningar