Fisket i Stångån - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fisket i Stångån

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Sweet, tack!

Jag försökte att kasta lite vid bilbron nedanför värmeverket igår, men det var inte heller helt enkelt. Väldigt mycket virvlar där, så det var svårt att få någon vidare känsla i spinnarna.

Kommentera

• Ursprungligen postat av Pocket Universe Visa inlägg
      Sweet, tack!

Jag försökte att kasta lite vid bilbron nedanför värmeverket igår, men det var inte heller helt enkelt. Väldigt mycket virvlar där, så det var svårt att få någon vidare känsla i spinnarna.
      Det hade jag glömt att nämna.

Kommer vara så hela tiden ett tag framöver, Tekniska V, har i samarbete
      med roxens fiske vård att syresätta vattnet för att försöka få upp Nors beståndet igen.
      Team JMT fishing

Kommentera

• Ursprungligen postat av fiskmad
        Varför är det dåligt med fisk nu, när vandrar fisken upp i ån?
        Jag kan faktiskt inte svara på det men känns som om det strömmande vattnet har något med det att göra,
        Har i stort sett fungerat dåligt sen kraftverket sattes igång och aldrig "vilar".
        Sen tror jag att där bredvid kraftverket fungerar som vilo/lek plats och tack vare det höga vatten flödet i samband med att det blir kraftig ström
        I hela ån gör att den mindre fisken har svårt att komma upp.

Bara en teori!

Abborren vad jag vet brukar stiga upp på hösten när vattnet temp i roxen sjunker.

Och ibland känns det som att dom väljer att gå upp i svartån då det vissa år funkar bättre där och när det är dåligt där fungerar det i stångån.
        Senast ändrad av Macke85; 2011-04-05, 17:30.
        Team JMT fishing

Kommentera

• Ni som bor och fiskar kring stångån, tänkte kolla om någon av er har kol på om någon som sälger mört kring linköping,

Vore snällt om ni kunde hjälpa mig, Pm:a mig gärna

Mvh Emil

Kommentera

• mört kan du meta upp lite varstans, var ute vid slattefors igår kväll och meta med lite majs när inget annat funka och fick några mörtar och björkna om jag inte har fel, och de nappa fort och var okej storlek tyckte jag Click image for larger version

Name:	Foton-0094_e1.jpg
Views:	1
Size:	24,9 KB
ID:	1760668..

Någon som vet om det är värt att fiska nu om man åker vägen bakom resecentrum och vidare utmed strömmen tills man inte kan köra längre? en vändplats vid en gångbro kom ja fram till när ja reka lite..

Kommentera

• dra till småbåts hamnen! fiskat där ett par ggr, med bra resultat! ska ni fiska i stångån prova även botten mete, finns sällsynt med sutare o annat kul som nappar

Kommentera

• Hade en gädda på drygt 3 kilo på kroken ikväll vid båtrampen på grusvägen nedanför småbåtshamnen. Tyvärr gick beteslåset på tafsen sönder (!) när den gjorde ett hopp... Så nu simmar den stackars gäddan omkring med en stor gul-svart jigg i munnen. Men det var den näst största gäddan jag haft på i Stångån under de tre år jag har bott här i Linköping i alla fall. Den största vägde väl runt 4 kilo, som jag fick upp förra våren men släppte tillbaks. Inser att jag måste skaffa en våg så jag slipper uppskatta hur stora fiskar jag får framöver, och bättre tafsar...

Kommentera

• Click image for larger version

Name:	Foton-0180.jpg
Size:	159,7 KB
ID:	1760845Click image for larger version

Name:	Foton-0182.jpg
Size:	166,3 KB
ID:	1760846

en liten snipa men min första gädda i stångån så det var lite kul, och min första asp, jag tror iallafall att det är en asp på 1.8 kg... taget vid slattefors.

Kommentera

• Kul, en Asp vore inte fel att få någon gång

Kommentera

• jo, det var ju min första så jag undra vad jag hade på kroken,kändes inte alls som gädda så jag va lite nyfiken på att få se den den högg på en gul wobbler som gick ca 2-3 meter djupt.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av mathias5, 2023-05-20, 12:24
                      2 svar
                      486 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg FilWi
                      av FilWi

Startad av solidrock68, 2024-07-25, 16:31
                      0 svar
                      139 visningar