Fisket i Stångån - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fisket i Stångån

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Varför inte gädda? Jag är övertygad om att det finns riktigt grov gädda i stångån. I höstas hade vi nog en snittvikt på 5 kilo på gäddorna vi drog där å då fick vi nog närmare 40-50 stycken på kanske sammanlagt 5 dagars fiske...

Macke: gött att löjan håller på att gå upp Då vet jag vad jag gör i helgen...

Kommentera

Ursprungligen postat av zoddic Visa inlägg
      Varför inte gädda? Jag är övertygad om att det finns riktigt grov gädda i stångån. I höstas hade vi nog en snittvikt på 5 kilo på gäddorna vi drog där å då fick vi nog närmare 40-50 stycken på kanske sammanlagt 5 dagars fiske...

Hehe trodde först det också var gädda., klart det kan vara gädda men vid sundsbro, svartefors håller det till mycket asp. nere vid nykvarn därimot kan man se gädd attacker dom formas på ett annat sätt! Aspen är mycket vildare i sina attacker, medans gäddan tror jag skrämmer upp stimfisken på ett annat sett. aspen mera hoppar in i stimmen.
      Team JMT fishing

Kommentera

Ursprungligen postat av zoddic Visa inlägg

Jo klart det finns grov gädda i Stångån har inte sagt det, men jag skrev så pga mina egna gädderfarenheter av Stångån, och med tanke på hur dom har varit så kommer jag inte satsa på gädda i ån iaf men du verkar ju haft bra gäddfiske i ån så det är ju bara att köra på

och visst, har själv hört att folk fått flera gäddor runt 9kg tex vid mörtbryggan så visst går det att få fin gädda.

Kommentera

Tack för infon, blir inte omöjligt att man försöker åka upp dit med någon under sommaren med tanke på era kommentarer om fisket
          ...går under namnet "Fiskarn"

Kommentera

Hur är det med abborre i ån, när kommer de igång osv?
            Är lite sugen på att börja drop shota nämligen...
            http://fiskedanko.blogspot.com/

Kommentera

Någon som vet var betesfisken befinner sig?
              Mvh Robin

Kommentera

Var nere vid ån och fiskade, Hackefors - Hjulsbro. Inget !
                Mvh Robin

Kommentera

Sådär då har det börjat hända lite i ån då!

Var nere med polarna idag och prövade att fiska längre ner mot segelbåtshamnen och motorvägsbron i stället för längre upp mot hackefors, och det lönade sig, 3 gäddor blev resultatet och här kommer lite bilder, som ni ser på en bild så fick polaren Robin ( rcs här på forumet ) offra sig i de "varma" vattnet för att rädda sitt jerk en gädda blev också aningen felkrokad som det syns på en bild. Massa bilder men bilder är kul

kul att det börjar hända saker i ån

over and out
                  Bifogade filer

Kommentera

Gött! Kanske värt att ta sig en tur neråt ån snart ändå. Själv ska jag ut imorgon, återkommer med rapport i lämplig tråd och förhoppningsvis lite bilder.
                    http://fiskedanko.blogspot.com/

Kommentera

Härliga bilder det blev Lippe, skönt att vi äntligen fick lite i ån!
                      Mvh Robin

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av mathias5, 2023-05-20, 12:24
                      2 svar
                      489 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg FilWi
                      av FilWi

Startad av solidrock68, 2024-07-25, 16:31
                      1 svar
                      223 visningar