Isen däne, men gäddera rå?.. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Isen däne, men gäddera rå?..

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Hur gåré me gäddera?

Kommentera

Ursprungligen postat av LIPPE Visa inlägg
      nice! fick ni dom inne i vikar?
      Japp, i vikar som varierade mellan 2dm och en meter djupa. Många verkade bara stå och tjura och inte vilja ta. Krokade en som verkligen inte var intresserad då jag krokade den i kroppen. Antagligen drog jag min jerk rakt på den. Trodde det var ett riktigt as till gädda enda tills jag såg att den gick sidled. Den fick en del skador tyvärr men jag gjorde allt jag kunde för att skada den så lite som möjligt.
      Flugtafsen ska ligga som spagetti bolognese på ytan, för spagetti tycker ju alla om, eller hur?

Kommentera

Ursprungligen postat av Ekaa Visa inlägg
        Japp, i vikar som varierade mellan 2dm och en meter djupa. Många verkade bara stå och tjura och inte vilja ta. Krokade en som verkligen inte var intresserad då jag krokade den i kroppen. Antagligen drog jag min jerk rakt på den. Trodde det var ett riktigt as till gädda enda tills jag såg att den gick sidled. Den fick en del skador tyvärr men jag gjorde allt jag kunde för att skada den så lite som möjligt.
        aa okej, lyckades kroka en gädda likadant i lördags kändes riktigt grov innan man såg den, ropade typ " den här är fin!! " så kommer en liten gädda fram på tvären :p men den lyckades slippa skador iaf

ska ner igen nästa helg hoppas man får ett bra fiske då

Kommentera

Jag lyckades kroka en Harr, för övrigt den enda så¨dan jag tagit på haspel, på det viset en gång. Strax framför ryggfenan. Trodde det var en betydligt större fisk än det var.
          http://fiskedanko.blogspot.com/

Kommentera

haha aa man blir ju galet lurad när man krokar dom så, trodde min tex var en riktigt fin gädda som skulle få damp och börja rusa när som eftersom jag bara kände en stor tyngd, men så var det ju inte..

Kommentera

Är det nån som vet om isen ligger kvar på skogssjöarna i området norr om Ljungsbro/Roxen upp mot Finspångstrakerna? Där brukar det ta ett par extra veckor innan det försvinner...
              det är aldrig försent att ge upp

Kommentera

Polarn var även först med att dra gädda på fluga, jag har ju inte fått mina grejer ännu så jag väntar fortfarande på gäddflugepremiären!

Uploaded with ImageShack.us
                Flugtafsen ska ligga som spagetti bolognese på ytan, för spagetti tycker ju alla om, eller hur?

Kommentera

Gäddleken är igång i St Anna.
                  Dom är svårflörtade just nu, 5 gäddor på två man och två hela dagars fiskande.
                  En av dom 5 var dock denna, vilket till viss del räddade helgen trots det tröga och frustrerande fisket.

8,6 kg.
                  Ursprungligen postat av boman1979
                  zuckuss verkar inte vidare klipsk...hissen går inte hela vägen upp...
                  :

Kommentera

Fin gädda! var ju också ute förut idag i St:Anna och leken har ju kommit igång..trodde det skulle ta lite längre tid men nej nej klart det ska lekas, blev iaf ca 11 smågäddor mammorna ville ju inte ha, lägger upp lite bilder från idag för skoj skull bilder är kuuuuul.

Bifogade filer

Kommentera

Blev en tur ut till Svartåfors idag, eller rättare sagt sjön ovanför kraftverket.

Blev en gädda, årets första, på 7 kg och nytt PB för mig. En riktig tjockis som inte var så lång men ordentligt fet. Plockad på ett Abu Atom Silver 25gr.

De andra fick inget men var glada iaf.

Lite bilder:
                      Bifogade filer
                      http://fiskedanko.blogspot.com/

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av mathias5, 2023-05-20, 12:24
                      2 svar
                      475 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg FilWi
                      av FilWi

Startad av solidrock68, 2024-07-25, 16:31
                      0 svar
                      134 visningar