Börja fiska gädda i Roxen - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Börja fiska gädda i Roxen

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Börja fiska gädda i Roxen

Hallå, jag har börjat fundera starkt på att skaffa en enkel båt att ha i Roxen i närheten av Stångånmynningen lagom till islossningen, det jag undrar är om det finns någon som fiskar en del i Roxen och kan säga lite om hur gäddfisket har varit de senaste åren.

Har läst en del om att det har blivit betydligt mer svårfiskat än förr, undrar även när den här filmen om Roxen är inspelad för när man ser den så blir man inte lite sugen på att börja fiska där!

Håll med om att det hugger i tarmen när man ser filmen. Är det nån som vet några bra iläggningsramper i roxen gärna åt norsholmshållet.

Kommentera

Tjenare nu skajag lägga mig i igen :p. fiskade i roxen förra året o det tyckte jag var riktigt grymt har även snackat med flera som tycker roxen är bra gädd vatten., ramper finns det en i linköping naturramp vid stångån., vid norsholm måste det ju gå att slänga i båt vid det gamla badet..
      Team JMT fishing

Kommentera

pikeperformance: visst gör det!

Macke85: tack för svaret låter härligt! Det är så att jag kommer behöva ha båten liggandes vid vattnet hela tiden, hur är tillgången med båtplatser nära stångån och priser? eller ska man kanske bara hitta nåt annat ställe att ha den på?

Kommentera

Ja du båtplats hmm., kolla om du inte bara kan slänga den vid segelbåtshamn finns andra båtar som ligger där., nedåt mynningen vet jag faktiskt inte tror det finns plats. tror det e Kinda kanalbolaget som har dom platserna..Något jag inte skulle ha på e motor ialf om man inte har ett riktigt bra motorlås.
          Team JMT fishing

Kommentera

Okej ska kolla lite, jo precis så jag tänkt ska bara ha båten liggandes där och ta med motorn ner när det är fiskedags

Kommentera

okej men då borde det inte vara något problem att ha den vid segelbåtshamn ligger som sagt andra båtar där och tror inte det e ngn båtplats utan dom har bara lagt dom där..
              Team JMT fishing

Kommentera

Ursprungligen postat av LIPPE Visa inlägg
                Hallå, jag har börjat fundera starkt på att skaffa en enkel båt att ha i Roxen i närheten av Stångånmynningen lagom till islossningen, det jag undrar är om det finns någon som fiskar en del i Roxen och kan säga lite om hur gäddfisket har varit de senaste åren.

Har läst en del om att det har blivit betydligt mer svårfiskat än förr, undrar även när den här filmen om Roxen är inspelad för när man ser den så blir man inte lite sugen på att börja fiska där!

http://www.youtube.com/watch?v=fR46e7Cq06k
                Hej Oliver Garemark; När du nämner sjön Roxen utanför Linköping väcker du underbara, gamla fiskeminnen hos mig. När jag fortfarande var tonåring, på 1950-talet, fick jag fiska Gädda i Roxen tillsammans med min läromästare Curt Lindhé. Vi rodde runt med hans eka och spinnfiskade med Aglia Comet spinnare och Utödrag efter Abborre och Gädda. Några år senare köpte jag två av Curt Lindhés fiskeböcker, "Abborren hugger" och "Gäddan hugger". Bättre fiskeböcker har jag inte läst sedan dess!
                Go for the Big Ones!
                Old Firehand
                www.trumman.com - där dina pengar räcker längsst!

Kommentera

Macke85: Okej då verkar det som det problemet löser sig!

Old Firehand: Låter riktigt trevligt! Du har inte koll på vad folk som i nuläget fiskar i Roxen tycker om gäddfisket just nu? då tänker jag framförallt i närheten av Stångån.

Kommentera

Old Firehand - Skulle du rekommendera dessa böcker än idag? Är sugen på att köpa lite böcker att läsa och fördjupa mig lite i ämnet fiske. Tar gärna emot andra tips också.
                    http://fiskedanko.blogspot.com/

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av mathias5, 2023-05-20, 12:24
                    2 svar
                    494 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg FilWi
                    av FilWi

Startad av solidrock68, 2024-07-25, 16:31
                    1 svar
                    227 visningar