roxen - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

roxen

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Nejdå det finns allt 10+ i roxen. PB för mig är 6,4kg i roxen tagen på vanligt 28 g Atom skeddrag.

Kolla deras reklamfilm på YouTube tror den heter roxen.mp4
    Team JMT fishing

Kommentera

Hej på er igen!

Nu kör vi i helgen, 25 cm:s mörtar är laddade och det kommer bli grymt! Vi kommer förlägga det mesta fisket till nordsidan på de grunda vikarna kring utloppet Motala-ström och hoppas på jackpot!

Min fråga är nu vilka fiskeregler som finns att ta hänsyn till, fiskekort kommer inhandlas på Hultins men jag är lite osäker på vad som gäller angående antal spön. Det officiella regel-dokumentet säger max 4 spön och jag antar att detta är per person? Isåfall är det ju lugnt men det vore tråkigt om det skulle visa sig vara fel...

Om nordsidan skulle visa sig trögfiskad, var ska man då bege sig för att prova lyckan?

Kommentera

Ursprungligen postat av jonsa141 Visa inlägg
        Hej på er igen!

Nu kör vi i helgen, 25 cm:s mörtar är laddade och det kommer bli grymt! Vi kommer förlägga det mesta fisket till nordsidan på de grunda vikarna kring utloppet Motala-ström och hoppas på jackpot!

Min fråga är nu vilka fiskeregler som finns att ta hänsyn till, fiskekort kommer inhandlas på Hultins men jag är lite osäker på vad som gäller angående antal spön. Det officiella regel-dokumentet säger max 4 spön och jag antar att detta är per person? Isåfall är det ju lugnt men det vore tråkigt om det skulle visa sig vara fel...

Om nordsidan skulle visa sig trögfiskad, var ska man då bege sig för att prova lyckan?
        Hallå har ni varit ute? Blev det något
        Team JMT fishing

Kommentera

Tjena! Jodå, vi var ute en heldag på Roxens nordöstra del i fredags. Det kom ju dock 15 cm snö lägligt nog över natten vilket låg kvar över helgen. Roxen gav inte någonting trots en drömvik sett till topografi och växlighet. Lekvik så det heter duga men trots det alltså inget hugg. När inte viken funkade på fredagen bestämde vi oss för att prova lyckan i det lite mer kända storgäddvattnet Vättern. Hittade vad som såg ut att vara en farligt bra vik sett till djup och inlopp till en vik mellan Lemundaviken och Varamon men inte heller här gav det någonting. Snön förstörde, tror vi, alltihop. Fint väder och en röd näsa på lördagen dock... =)

Som tröst i vår minisatsning kan nämnas att ett antal bekanta som genomför en betydligt mer seriös ismetesatsning inte heller fick något just denna helg. Precis innan snön hade kommit hade det varit relativt bra fiske på sina håll men samma sjöar gav noll från fredag och fram resten av helgen. Timingen var helt perfekt kan man säga från vår sida...

Ser nu fram emot ett antal trollingturer på Vättern så fort isen släppt, då blir det jackpot!

Kommentera

Premiärtur på Roxen igår.

http://teamfc.bloggsida.se/

Kommentera

Ursprungligen postat av crikon Visa inlägg

Grattis..
              Team JMT fishing

Kommentera

Ursprungligen postat av crikon Visa inlägg

Sidan fungerar inte för mig, kan någon återge?
                Team Gorilla.

"No Monkey Business"

--Mer fiske, mindre fruntimmer--

Kommentera

Lustigt, testa http://teamfc.bloggsida.se/2011-04-03-roxen

Kommentera

Hej!
                    Har precis fixat båtplats och lagt i min båt i stångån i anslutning till Roxen. Är det en bra gäddsjö? Har varit ute två lite kortare turer förra veckan men inte haft en enda kontakt. Jag vet att folk inte gärna ger ut allt för mycket info om hotspots mm men skulle gärna ta emot några tips om fisket i Roxen. Fiskar mest spinnfiske efter gädda och abborre.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av mathias5, 2023-05-20, 12:24
                    2 svar
                    481 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg FilWi
                    av FilWi

Startad av solidrock68, 2024-07-25, 16:31
                    0 svar
                    137 visningar