Norrbyströmmen - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Norrbyströmmen

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Norrbyströmmen

Är det någon som har varit vid norrbyströmmen och fiskat? Var där i helgen och fick inte mindre än sjutton regnbågar med fyra över tre kilo och topp på 3750 samt två öringar, 50 och 62 cm. Öringarna var sjukt smala dock. Tappade också ett tiotal fiskar varav en runt 5.

Berätta om din fiskehistoria vid norrbyströmmen.
    sigpic

hej hej mattias vart ligger den? är det strömmen mellan norrbysjön till ljung? har aldrig varit där men det låter ju lovande.. kör du med fluga då eller?
    Team JMT fishing

Kommentera

Den ligger vid motala, (motala ström). Det är ett vatten som dom har byggt själva, gå in på www.norrbystrommen.se
      sigpic

Kommentera

ser ju riktigt nice ut, ska ta o lära mig fluga är så sugen på det
        Team JMT fishing

Kommentera

Var där igår. Var ovanligt svårfiskat. Kändes som den mesta fisken mest stod och tryckte. Men kan ju ha berott på att ni gjorde rent hus dagen innan. Jag landade iallafall 8 st med topp på 3,6. Alla tog på små torrflugor eller myggpuppor som fridriftade. Rörde man flugan eller satte på något stort blev fisken rädd.

Kommentera

Ursprungligen postat av Niklar Visa inlägg
            Var där igår. Var ovanligt svårfiskat. Kändes som den mesta fisken mest stod och tryckte. Men kan ju ha berott på att ni gjorde rent hus dagen innan. Jag landade iallafall 8 st med topp på 3,6. Alla tog på små torrflugor eller myggpuppor som fridriftade. Rörde man flugan eller satte på något stort blev fisken rädd.
            Synd att ni hade det så. Vi låssade säkert 35 - 40 fiskar dagen innan då och allt på stora streemers i skrikiga färger. Det var garanterat en bidragande orsak att vi var där innan. Men det var inte dåligt med 8 i alla fall
            sigpic

Kommentera

Så kan det va. Man kan inte ha superfiske varje gång. Var min 4 tur i år. Så jag har sett alla sidor av strömmen. Det är jäkligt roligt att kunna smyga sig på fisken, men man ska inte förvänta sig att det ska vara lätt. Stundtals kan den vara mer krävande än vilket vilt fjällvatten som helst.

Kommentera

Lite bilder och reseberättelse: http://tjalmeflyfishingfriends.blogspot.com/

Blädrar man fram lite så finns det även en tur från mars i år.

Kommentera

Jo då Jag har också varit där.
                  Riktigt fint och roligt fiske!

Kommentera

Ursprungligen postat av Niklar Visa inlägg
                    Lite bilder och reseberättelse: http://tjalmeflyfishingfriends.blogspot.com/

Blädrar man fram lite så finns det även en tur från mars i år.
                    Förbaskat fin sida! Har spart den bland favoriter nu.

Din båge på 3,6 kan jag med största sannolikhet säga att jag också fångade om det var i 3:e poolen. Fin bild!
                    sigpic

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av mathias5, 2023-05-20, 12:24
                    2 svar
                    494 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg FilWi
                    av FilWi

Startad av solidrock68, 2024-07-25, 16:31
                    1 svar
                    228 visningar