Havsöring spots i bråviken? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsöring spots i bråviken?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Havsöring

Var ute igår, men det blåste lite för mycket lyckades inte denna gång. där imot såg jag två stycken som kom svepande in över stranden, såg även en som jagade straxt under utan en kvart senare. Jag var ute på platsen några km innan Nävekkvarn och kastade när jag vevat upp så kommer två havsöringar och sveper in över stranden, jag kastade ut men såg dom inte mer. Åkte in till skvätta brygga men varken såg eller kände något. Men det finns HÖ i bråviken iallafall. Jag såg tre och det är bra mycket mer än vad man brukar får se, ska ut nästa helg igen skam den som ger sig.

Kommentera

Ursprungligen postat av Azphyxia
      Var ute igår, 5/12. Då jag precis plockat upp intresset för det här med fiske och faktisk lyckats "lura" med mig sambon ut så åkte vi till Bodaviken, det var ett jävla väder och så fick vi se fiskeförbuds skylten..... Men det gäller ju bara inom en radie om 500 meter från mynningen, så går man 250m åt "höger", alltså bort mot vattenrutschkanan så borde man väl vara safe? Det är ju minst 3-400 meter.

Hur som helst, körde några kast bara men upplevde tången som ett problem, fråga: Är jag helt dum eller är tanken att man ska fiska från berget och bortåt? Känndes grunt helt enkelt, man kanske tom bara ska fiska med fluga... aja, hur som helst, så kan jag bara säga att det kom en stor patrullbåt och gled förbi, som dock inte hade något att invända, så jag antar att det är OK vid vattenkanan om man nu är sugen såhär års, även om jag kan hålla med om att det är dumt , men ett par kast utan fångst kan ju knappast ha skada när man masat sig ut hela vägen =)
      hej, står du vid vattenkanan så tjuvfiskar du, du får gå ett par hundra meter till åt bergets håll. där e det faktiskt lite djupare o ett bättre fiske. patrullbåten stoppa dig nog inte pga att det är riktigt grunt där vid kanan, o dom kommer inte in, men har själv fått berätta för dom när jag stått brevid berget att jag har laglig rätt att fiska där. om du går mot berget ser du en skylt o där ifrån till berget får du fiska.

Skit fiske på dig
      Ja Varför Inte Sticka Ut o Dra Ett Par Bamsingar

Kommentera

jaja det är fullt möjligt att fiska där. kom dit den 1:a januari får du se. hur mycket folk som helst. flugfiske e förvisso bäst där men spinn funkar likaså. men om du går förbi vattenkanan o går ett par hundra meter jäms med sjön så ser du skylten. därifrån till berget får du fiska sen e det förbud igen på andra sidan berget. ett litet hl mellan dom bästa ställena i kolmården. sen har du ju marmorbruket som e riktigt hett också. =) annars så pm:a så kan vi dra ut någon helt.

Skitfiske på dig
        Ja Varför Inte Sticka Ut o Dra Ett Par Bamsingar

Kommentera

Undrar också om någon provat innan fredningen.

Kommentera

Nån som vet vattentemp inne bråviken just nu?

Kommentera

Funderar på att dra ut till Nävekvarn någon helg snart. Bara varit där på våren tidigare och failat 3 gånger. Börjar bli dags att jag får min första snart. Nu är det väl tillräckligt kallt i vattnet i alla fall? Funderar på att ta med mig klass 5 spöt om det inte blåser för mycket (har inget grövre för tillfället). Vad är det för flugor som gäller nu?

Kommentera

Har kommit från bråviken för någon timme sedan och det gick ganska bra hade napp 3 gånger som jag tappade men tillslut fick jag upp 2 HÖ släppte tillbaka dem!!!

SKITFISKE PÅ ER!!
                Senast ändrad av amicke; 2010-11-02, 19:36.

Kommentera

Ursprungligen postat av amicke Visa inlägg
                  Har kommit från bråviken för någon timme sedan och det gick ganska bra hade napp 3 gånger som jag tappade men tillslut fick jag upp 2 HÖ släppte tillbaka dem!!!

SKITFISKE PÅ ER!!
                  Låter bra det. Skall ut på söndag till bråviken =)
                  www.lindh81.blogspot.com

Kommentera

Helt dött igår i bråviken.
                    Fiskade vid svartåhällen och inte ett hugg.
                    Vi var 4st och två körde med fluga och två spinnfiskade och snackade med två andra som fiskade där och samma sak för dem.
                    www.lindh81.blogspot.com

Kommentera

2st i boda idag 1,5 och 2,5

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av mathias5, 2023-05-20, 12:24
                      2 svar
                      494 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg FilWi
                      av FilWi

Startad av solidrock68, 2024-07-25, 16:31
                      1 svar
                      227 visningar