Havsöring spots i bråviken? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsöring spots i bråviken?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Havsöring spots i bråviken?

Någon som vet effektiva platser runt i Bråviken? Södra eller Norra sida?

Kanske rent av lite erfarenhet av när dom brukar visa sig på hösten inne i Bråviken? Allt av intressen =)
    Jag lever inte för att fiska, jag fiskar för att överleva!

Var det inte ett stort reportage i FiskeFeber för nåt år sen om HÖ fisket där...

Förbi Getå (?) och ut mot Kålmården/Krokek om jag inte minns fel...

Skitfiske.

Kommentera

Ursprungligen postat av coxz Visa inlägg
      Någon som vet effektiva platser runt i Bråviken? Södra eller Norra sida?

Kanske rent av lite erfarenhet av när dom brukar visa sig på hösten inne i Bråviken? Allt av intressen =)

Finns en vik som är ett erkänt bra havsöringsspot. Kommer inte på vad den heter bara!
      Men det är lätt att hitta. Ligger vid en camping ca20 min från Norrköping, förbi småbåtshamnen. Kör strandvägen från Norrköping så är det skyltat, ca 15-20minuter. Finns både en litestrand samt klippor att fiska från. Går ën liten fin älv upp från havet som öringen leker i. Räkna med en massa folk där på premiären
      Lycka till

Kommentera

Ursprungligen postat av newnoise Visa inlägg
        Finns en vik som är ett erkänt bra havsöringsspot. Kommer inte på vad den heter bara!
        Men det är lätt att hitta. Ligger vid en camping ca20 min från Norrköping, förbi småbåtshamnen. Kör strandvägen från Norrköping så är det skyltat, ca 15-20minuter. Finns både en litestrand samt klippor att fiska från. Går ën liten fin älv upp från havet som öringen leker i. Räkna med en massa folk där på premiären
        Lycka till
        ja den viken ska ingen fiska i nu, det är för det första fredat o vakten går dagligen nere i bråviken för att styra upp tjuvfisket, riktigt stort problem där nu tyvärr...
        Ja Varför Inte Sticka Ut o Dra Ett Par Bamsingar

Kommentera

Hela kusten från sumpvikarna och ut går att fiska i bråviken. Den norra sidan alltså.
          Men det är oftast relativt svårfiskat. Men de finns där.
          Jakten på dundergurkan

Kommentera

Ursprungligen postat av WobblerFreak Visa inlägg
            ja den viken ska ingen fiska i nu, det är för det första fredat o vakten går dagligen nere i bråviken för att styra upp tjuvfisket, riktigt stort problem där nu tyvärr...
            Ja det är väl fredat tom sista Dec. Men jag har väl aldrig påstått att han ska dit nu (och tjuv-) fiska?! Svarade bara på frågan om heta havsøring spots

Bodaviken heter den förövrigt...

Kommentera

Ursprungligen postat av newnoise Visa inlägg
              Ja det är väl fredat tom sista Dec. Men jag har väl aldrig påstått att han ska dit nu (och tjuv-) fiska?! Svarade bara på frågan om heta havsøring spots

Bodaviken heter den förövrigt...
              nej jag förstod det. men poängterade det bara att det va fredat där nu, jepp bodaviken heter det. en badvik inne i campingområdet. det är bland det hetaste området o till höger bort mot vattenrushkanan eller hur de nu stavas.
              Ja Varför Inte Sticka Ut o Dra Ett Par Bamsingar

Kommentera

Om man åker förbi Kvarsebo mot Näverkvan så efter ett par km åker man nära vattnet precis där är det en lång sandstrand med perfekta förhållanden, stranden delas av ett berg men har du vadare så går att gå förbi. Lite svårt och parkera bilen endast ett fåtal platser. Innan denna plats så har du även Djupvik oxå bra

Kommentera

Djupvik är bra med flytring kan du domenera enda ut till öarna.

Kommentera

Ursprungligen postat av WobblerFreak Visa inlägg
                    nej jag förstod det. men poängterade det bara att det va fredat där nu, jepp bodaviken heter det. en badvik inne i campingområdet. det är bland det hetaste området o till höger bort mot vattenrushkanan eller hur de nu stavas.
                    Bra då är vi överens

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av mathias5, 2023-05-20, 12:24
                    2 svar
                    512 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg FilWi
                    av FilWi

Startad av solidrock68, 2024-07-25, 16:31
                    1 svar
                    242 visningar