Isläget i östergötland.. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Isläget i östergötland..

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Isläget i östergötland..

Hallå alla isfiskare Nu är det på gång, det har varit minus sen i torsdags och väderleks rapporten ser mycket lovande ut. Jag ska försöka ge mig ut på tisdag om isen blivit tillräckligt tjock. Det är en lite skogs sjö på 400*600m. Man tycker ju att det borde va en 4-5cm på tisdag?

Har ni nått att rapportera om isläget i östergötland så skriv gärna i den här tråden.

kan rapportera från södra närke (3 mil norr om finspång) Skit is på alla små sjöar trots kylan. Bättre på dom lite större sjöarna. Var ute och försökte lägga i mörtugan idag på en liten tärn , slutade med att jag backade in mot land samma väg jag kom ut. Ispiken gick igenom av bara tyngden
    Så är det nån i norra östergötland som har mört att sälja så är jag spekulant på 100 st.

Kommentera

Ok, hoppas det inte är likadant där jag ska ut Annars så får det bli till att inviga flytoverallen

Kommentera

Häpp!
        Har stuga vid en sjö i absolut NV-hörnet av länet. Där var isen som sagt knappt gångbar igår men såpass att jag ändå kom ut för att lägga i mörtstugan....Väntar några dagar så kan den vittjas och kanske bjuda på ett första isfiske 2009 redan på nyårsdagen!!! Tänker att kylan (just nu -5) stärket den is som ligger.

Kommentera

Hur tjock är "knappt gångbar" ?

Kommentera

Ursprungligen postat av Mikko Visa inlägg
            kan rapportera från södra närke (3 mil norr om finspång) Skit is på alla små sjöar trots kylan. Bättre på dom lite större sjöarna. Var ute och försökte lägga i mörtugan idag på en liten tärn , slutade med att jag backade in mot land samma väg jag kom ut. Ispiken gick igenom av bara tyngden
            Så är det nån i norra östergötland som har mört att sälja så är jag spekulant på 100 st.
            Jag gissar att du menar småsjöarna i trakterna kring Svennevad/Brevens/Kilsmo, kan det stämma? Vet du något om isen på Sottern? För några dagar sedan hade det börjat att lägga sig men det var inget man kunde gå ut på som jag fattade det.

Kommentera

Ursprungligen postat av lodur Visa inlägg
              Jag gissar att du menar småsjöarna i trakterna kring Svennevad/Brevens/Kilsmo, kan det stämma? Vet du något om isen på Sottern? För några dagar sedan hade det börjat att lägga sig men det var inget man kunde gå ut på som jag fattade det.
              Stämmer bra det. var runt på alla småsjöar runt hjortkvarn/svennevad (Glottarjön,Bjurhultasjön,Dejesjön,Kattkärret,Krin gsjöarna och mer därtill) Riktigt otäck is. Sottern är bättre, lite sprucken varstans vad man kan se. En kompis var ute idag vid kvarsätter (svennevadssidan mot djup) Och han sa att det va kanon is.. Men jag kan inte lova nåt då jag inte varit ute på den själv.. Mvh /// Mikko

Kommentera

Is

Har kollat ralången och avlången idag 5cm is,väntar nu på att sommen ska lägga sig och det ser lovade ut..ska ut på tisdag och ta premiären på en lite göl..
                GOTT NYTT

Kommentera

Då var premiären avklarad Fisket var skit men det var skönt att komma ut lite Isen var varierade mellan 5-6 cm så om ett par dagar så kan man nog ge sig ut på dom större sjöarna

Kommentera

Ursprungligen postat av Mikko Visa inlägg
                    Sottern är bättre, lite sprucken varstans vad man kan se. En kompis var ute idag vid kvarsätter (svennevadssidan mot djup) Och han sa att det va kanon is.. Men jag kan inte lova nåt då jag inte varit ute på den själv.. Mvh /// Mikko
                    Jag var vid båtplatserna i Gillbergaviken idag, c:a 10cm tjock is vid bryggorna. Jag var själv och hade inga isdubbar med mig så jag var bara ute på isen där jag vet att jag med säkerhet bottnar.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av mathias5, 2023-05-20, 12:24
                    2 svar
                    473 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg FilWi
                    av FilWi

Startad av solidrock68, 2024-07-25, 16:31
                    0 svar
                    132 visningar