Isläget i östergötland.. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Isläget i östergötland..

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Stegeborg på lördag Tekky eller lagnö kanske? Vi ska nog ta ett pass i rännan.

Kommentera

Ursprungligen postat av hellhammer Visa inlägg
      Stegeborg på lördag Tekky eller lagnö kanske? Vi ska nog ta ett pass i rännan.
      blir nog ett varv på måndag eller tisdag för mig.... jobbar hela jävla helgen, suger som fan. riktigt sugen på o dänga gädda nu...
      ---------------------------------------------------------------------------------------
      Team Pikings

Kommentera

I Stegeborg borde isen släppt nu till helgen. Helgen som var så var den "blaskig" långt inne vikarna....

Förresten måste låna tråden lite... Mormor och morfar har landställe mitt emot brevik och jag brukar då o då ge mig ut på en fisketur efter gädda! Men jag upplever det som helt dött?? Rör mig mellan brevik och ettersundet, även en bit förbi ettersund. Har ni några tips på "hotspots"? skulle vara tacksam....

/ Balk

Kommentera

Ursprungligen postat av LeBalk Visa inlägg
          I Stegeborg borde isen släppt nu till helgen. Helgen som var så var den "blaskig" långt inne vikarna....

Förresten måste låna tråden lite... Mormor och morfar har landställe mitt emot brevik och jag brukar då o då ge mig ut på en fisketur efter gädda! Men jag upplever det som helt dött?? Rör mig mellan brevik och ettersundet, även en bit förbi ettersund. Har ni några tips på "hotspots"? skulle vara tacksam....

/ Balk
          Tyvärr har det stället fiskat dåligt länge nu. Vet inte varför det blev dåligt? Mycket nätfiske + en massa tyskar som slogihjäl en jäkla massa gäddor kanske?
          Jakten på dundergurkan

Kommentera

Ja antagligen... Sen har jag fått för mig att det är ett väldigt syrefattigt vatten? I stort sett bara dybotten överallt känns det som? Väldigt trist det där...

Där emot så har jag hört att längre inåt sörping ska vara betydligt bättre....

/ Balk

Kommentera

Ursprungligen postat av LeBalk Visa inlägg
              Ja antagligen... Sen har jag fått för mig att det är ett väldigt syrefattigt vatten? I stort sett bara dybotten överallt känns det som? Väldigt trist det där...

Där emot så har jag hört att längre inåt sörping ska vara betydligt bättre....

/ Balk
              Syrefattigt tror jag inte på.
              Vi hade bra fiske på dybottnarna förut så det är inte det heller.
              Jakten på dundergurkan

Kommentera

Nån som vet isläget ute i arkösund?

Kommentera

Det stämmer att det är dåligt brevik ettersundet och in mot stegeborg det fiskades sjukt mycket med ryssor nät under leken på 90talet det tog knäcken på fisket som innan måste ses som st annas bästa gäddhak men det finns en del pärlor längre ut kvar.

Kommentera

Va i stegeborg o jerka i dag fy fan va trögt 3 gäddor is i varenda vik utanför färjan o is på hela skiten utanför ettersundet! väntar en vecka minst innan ja provar i gen o då i västervik.

Kommentera

Ursprungligen postat av hellhammer Visa inlägg
                      Va i stegeborg o jerka i dag fy fan va trögt 3 gäddor is i varenda vik utanför färjan o is på hela skiten utanför ettersundet! väntar en vecka minst innan ja provar i gen o då i västervik.
                      Ok.
                      Någon size på dem?

Jag kom ut och hade ok fiske.
                      Trotts vindstilla
                      Jakten på dundergurkan

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av mathias5, 2023-05-20, 12:24
                      2 svar
                      506 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg FilWi
                      av FilWi

Startad av solidrock68, 2024-07-25, 16:31
                      1 svar
                      240 visningar