Ursprungligen postat av Gädd-jos
Visa inlägg
Rapport!
Tog oss helt ner till badplatsen vid Grebo.
Efter ca 5min fiske så tog det en 65cm och ca 2.5kg gädda på ett Westin Jerkbait Real Pike 107gr.
Efter ca 1h så drog vi oss vidare uppåt i sjön igen och sick-sackade för att testa alla vikar, tänkte först ställa oss och fiska pelagiskt, men det blåste nå djävulskt och i min lilla båt så gick det överhuvudtaget inte att stå där.
Men det blev endast en liten gädda på ca 40-50cm och knappa kilot på ett Atom kopparfärgat.
På vägen upp så fick jag även lurat en helt okej Asp på ca 3kg, den var det drag i! Den tog också på Atom Koppar.
Väl uppe vid slottet vid ca 15tiden så drog jag iväg ett Rapala Peto och skrämde något som plaskade i ytan precis bredvid nedslag, så efterföljande kast så la jag mig lite längre ut från vassen och efter ca 5-6 vevtag så båt sig en 70-75cm, 3kg gädda fast. Den var pigg den också, så det är bra fight i dom vi hittade.
Har ännu inte lyckats komma ut när det är mulet och ca 10-15grader i luften än, men jag hoppas på en sommar med dåligt strandväder så jag kan testa sjön i bättre förhållanden.
Med vänlig hälsning, Erik.
Kommentera