Ärlången - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ärlången

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Hallå igen.
    Har helt glömt av att rapportera.
    Har inte blivit mycket fiske i sommar då vädret har sett ut som det har gjort. Men när semester började lida mot sitt slut så började ju även värmen gå ner lite, så jag åkte ut några kvällar i början av augusti och lyckades hitta tre (3!) gäddor som lurade omkring i närheten av vassen i höjd med Sturefors slott.
    Dock inga monster (1-3kg), men nu vet man att det finns i alla fall.

Kommentera

Tack Erik för att du fortsätter att rapportera....tumme upp!
      Skall själv försöka få till ett testpass till helgen ... beror lite på om monsunregnet fortsätter, sön kanske skulle vara vettig.
      Kommer kajak fiska och lägga i nere vid badplatsen Grebo -testa lite i vikarna runt omkring där sen upp mot kärringberget
      Tänkte faktiskt ta med flugspöt o se om man kan lura någon Asp, annars blir det borre o lite vertikal

Mvh
      Anders

Kommentera

Ser fram emot resultat!
        Har aldrig åkt längre söderut än kanske mitten av sjön, är det djupare och kanske mer gösrikt längre ner mot grebo?

Med vänlig hälsning, Erik

Kommentera

Hej !

8.5 tim på vattnet i lördags i kajaken på Ärlången...!!!!

Blev till en riktigt fin dag fram på eftermiddagen .. fisket däremot - riktigt trögt....

( Väder: 18C i vattnet, lite halvblåsigt som sen avtog helt .. rätt stabilt tryck runt 1017 hPa)

3 gäddor i kajaken, 2 tappade vid kanten 1 synlig borre som följde ...
          2 gösar (borde det varit..) som gluttade ordentligt på vertikalen men högg inte...

8 asp plask ( varav närmsta 2-3m från båten...riktigt överraskande minst sagt - men så smyger man ju fram i en kajak med..:-))
          Gäddorna .. små - som störst runt kilot sedan mindre...

Men trögt som sagt .. jiggande, cranks , jerk, vertikal - försökte tom fluga efter gädda/asp men nja ... fick njuta av natur, skäggdoppingar och lite rovfåglar istället och inte för inte tala om det stilla kluckat ner man smög runt lite i kanterna med kajaken.

Simma lugnt
          Anders

Kommentera

MrMustang
            helt glömt av att svara, varit en stressig höst med husbygge och barnafödsel.
            Vi får hoppas att värmen under sommaren har varit den stora boven till brist på fisk.
            Hoppas verkligen kunna komma ut mer i början av våren och sen att sommaren inte alls blir lika varm nästa år.

Jag och frun hade en riktigt häftig upplevelse öster om Sturefors slott i en utav vikarna. Det var nog jakt för asparna, för det slogs i vikar, såg ett tiotal hopp, varav det högsta var ca 0.5m över vattenytan. Det riktigt kokade i vattenytan av småfisk som försökte komma undan.

Vi får kanske styra upp en dag där vi åker tillsammans och kan jämföra beten/tekniker och se om vi kan lura upp någon?

Kommentera

Tjena Mr E
              Ja varför inte .... tänker försöka få i en liten båt nästa år (har en liten expeditionsbåt..) - då det blåste alldeles för mkt för min kajak för att komma ut till vertikal platserna jag är sugen på att testa...

Hade du båt i sjön? (gärna med motor då....:-)

Mvh
              Mr A

Kommentera

MrMustang
                Jag har en 4.5m liten motorbåt vid sturefors sluss.

Kommentera

Tjena Erik!

lagom takt på konversationen...! :-)

Ahh .. låter ju toppen - det var där jag la i kajaken senast i höstas..

Pm på g...

Mvh
                  Anders

Kommentera

Då mitt herrskap.
                    Pga husprojekt och allmän vardagsstress så har det inte blivit ett enda pass i år än så länge.
                    Men, på fredag är det dags!
                    Lägger i båten imorgon och tar en liten testrepa och åker ut en längre tur på fredag och söker lyckan!

Återkommer förhoppningsvis med rapporter om massor av fisk med minstamått på 100cm/8kg

Kommentera

Ursprungligen postat av Mr.Erik Visa inlägg
                      Då mitt herrskap.
                      Pga husprojekt och allmän vardagsstress så har det inte blivit ett enda pass i år än så länge.
                      Men, på fredag är det dags!
                      Lägger i båten imorgon och tar en liten testrepa och åker ut en längre tur på fredag och söker lyckan!

Återkommer förhoppningsvis med rapporter om massor av fisk med minstamått på 100cm/8kg
                      Meeeeen så härligt att höra!!!
                      hoppas på en rapport sen med brutalt fiske!!! go hard or go home!
                      https://www.facebook.com/OKspinners/

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av mathias5, 2023-05-20, 12:24
                      2 svar
                      494 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg FilWi
                      av FilWi

Startad av solidrock68, 2024-07-25, 16:31
                      1 svar
                      228 visningar