Lite sugen på att testa fiske efter Färna. Någon som vet var det finns gott om dem? Har hört att det ska finnas i Svartån åt Mjölbyhållet?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Färna?
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Anders Flugfiskare Visa inläggHela Svartån, typ.
Har tagit många på 1,5+ Inte ovanligt med 2 kg på kroken.
Fiskar mest runt Mjölby och nedåt mot Boxholm.
Kommentera
-
Frilina med bröd (är jäkligt skoj) och bottenmete.
Inne i Mjölby har jag på flugspöt fått många stora klunsar vid reningsverket och på sträckan enbart för flugfiske.
Jag tror det är bra hela vägen från Boxholm och nedströms förbi Mjölby.
Ursprungligen postat av Mack10 Visa inläggÄr det frilina med bröd som gäller? Vi kommer utgå från Boxholm och fiskar ofta i Svartån i just Boxholm. Men kanske bättre chans efter Öringe mot Mjölbyhållet?
Kommentera
-
Nu heter jag inte Anders men det finns flugor som är brödimitationer.
Det funkar också fint med skalbaggs- och andra större insektsimitationer.Senast ändrad av Sir Fish-a-lot; 2014-05-13, 08:07.sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!
Kommentera
-
De flesta färnor jag har fått på flugfiske har tagit på nyfmer i stil med haröra och svart med guldskalle. Wolly Bugger har funkat bra också.
Torrt har jag inte tagit någon på än. Men det kommer säkert.
Kan tillägga att det är jäkligt kul med sight fishing på färnan. Att se den stå i vattnet, lägga ut en nymf och se färnan suga i sig den.
Ursprungligen postat av kalibrera Visa inläggAnders flugfiskare, vilken fluga använder du till gärna?Senast ändrad av Haspelmannen; 2014-05-13, 11:20.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av mathias5, 2023-05-20, 12:24
|
2 svar
488 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av FilWi