Gäddfiske i östergötland - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddfiske i östergötland

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Gäddfiske i östergötland

Hej. Jag letar efter en sjö som är bra för gäddfiske nu till hösten. Jag har kollat en del på roxen och vättern men vad jag förstår så är det inget vidare att stå från land där. Jag kör med både wobblers och jerk. Om någon har något tips så vore jag tacksam!

Som nybliven gäddfrälst har jag i år börjat fiska i Skogssjön i Mjölby då det ska finnas gott om gädda där, även riktiga krokodiler tydligen. Har hört att det tas 10+ varje år.

Var ute så sent som i söndags och fick en på ca 80-85 cm, en litet pinne och ett skapligt hugg som lossnade. Då var vädret kanske inte det idealiska för gäddfiske. Men det lär nog bara bli bättre ju längre in i hösten vi kommer.

Jag kommer i alla fall att nöta rätt mycket där i höst och har god tilltro på att kunna hamna i 100-klubben.

Det finns ju en hel del sjöar nedåt Boxholm, men har ingen aning om hur de är då jag inte har fiskat där.

Kommentera

Har fiskat en hel del i skogsjön redan och har aldrig riktigt tyckt om fisket där. Jag letar mest efter ett bra ställe man kan kasta omkring linköping. Helst inte stångån då vi även tänkt grilla och ha det allmänt trevligt och så. Någon som har några andra förslag?

Kommentera

Ska du fiska från land så är nog en å/ ström bästa alternativet. Typ svartån, motala ström (finns även båt att hyra i kungsbro så blir roxen ett alternativ)

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av mathias5, 2023-05-20, 12:24
        2 svar
        489 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg FilWi
        av FilWi

Startad av solidrock68, 2024-07-25, 16:31
        1 svar
        217 visningar