Förslag på bra gäddfiske ställen ute i Sant Anna - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Förslag på bra gäddfiske ställen ute i Sant Anna

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Förslag på bra gäddfiske ställen ute i Sant Anna

Hej.
    Detta är mitt första inlägg här men förhoppningsvis inte mitt sista.
    Jag har läst på forumet under en längre tid men tänkte att det var dags att registrera sig nu.

Jag ska ut till Sankt Anna och fiska gädda. Det är tanken.
    Men då skärgården är så stor och jag har typ 0 koll på vilka ställen man ska till så undrar jag om någon har bra tips. Inte nice att spendera halva dagen med att leta plats.

Jag och ett 2 st polare till tänkte hyra båt och spendera dagen med att försöka få nått =)

Hittar inget specifikt på forumet så jag frågar nu då.

Tanken är att vi ska försöka hålla oss på de norra delarna av Lagnön och försöka hitta bra vik med en massa vass.
    Låter detta som nått bra enligt er som har bättre erfarenhet?

Tack på förhand.

Grunda vassvikar brukar vara bra om. Finns en del såna där. Inga riktigt hotspots då det är rätt djupt i där jag befinner mig (söder om dig). Men jag kan nog påstå att det finns gäddor i alla vassar i S:t Anna

Kommentera

Jag och ett par vänner tänkte också dra ut till St Anna någon dag nu i semestertider, juli-augusti, hyra någon båt och åka runt.

Är det någon idé att leta grunt, vid vassarna och klippor eller bör fisket ske djupt och längre ut?

Kommentera

Min erfarenhet säger att fiskar man grunt nappar det gäddor upp till 6-7 kilo utan problem, så det skulle jag föreslå om man bara ska fiske nån/några dagar.

Kommentera

Så, båt bokad till på måndag hos St Anna Kajak i Tyrislöt. Får hoppas det finns lite fisk där ute under dagen. Vet att det knappast är gäddsäsong, men det är semestertider och något måste man göra. Men ett par gäddor och abborrar hoppas jag på.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av mathias5, 2023-05-20, 12:24
          2 svar
          489 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg FilWi
          av FilWi

Startad av solidrock68, 2024-07-25, 16:31
          1 svar
          191 visningar