Bästa gäddfisket kring Linköping - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bästa gäddfisket kring Linköping

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Bästa gäddfisket kring Linköping

Hej,

Tänkte slänga ut en förfrågan om någon kan tippsa om den bästa gäddsjön runt Linköping (omkring 3mils radie). Ska nämligen flytta ner nu till hösten och tänkte lägga min båt i någon sjö där det finns stora gäddor och en bra fångstchans.

Är det någon som vill vara så vänlig att dela med lite gäddinformation till en inbiten gäddfiskare

lite sen kanske ber om ursäkt för det.. Tror nog att om du vill ha stora gäddor är det nog roxen som gäller har jag för mig, Järnlunden sägs vara hyffsat också men just gädda så är det nog roxen som gäller!

Kommentera

Som sagt Roxen har man hört mycket ifrån, har dock själv inte haft någon större lycka. Dessutom är det en väldigt tråkig sjö med många och jobbiga vågor

En sjö som jag tycker är fantastiskt fin är Norrbysjön, ca 2 mil från staden. Annars har du Ärlången och som sagt Järnlunden.
      Teh kert

Kommentera

Sjöarna i Björsäter är dem vettigaste gäddsjöarna i östergötland enligt mig.

Kommentera

Har hört att man inte kan fiska överallt i Norrbysjön, inte ens med fiskekort? Har faktiskt nu bokat in mig på båtplats vid Ljungsjön och tänkte både köra Ljungsjön och Norrbysjön, men vill då först vara säker på att man fiskar där man verkligen får.

Angående Björsäter, vilka sjöar är det som är heta där? Hövern eller småjösjöarna runt omkring? Finns det tillgång i dessa småsjöar att komma ner med en båt?

Kommentera

Har bara provat Hövern och den lilla sjön som ingår i samma fiskekort, och det med finfina resultat Vet dock inte med båtramper har du en eka eller dylikt går det ju lätt att bära den till vattnet med hjälp av nån/några kompisar. Kolla med KG i höversby om du kan köpa en båtplats på hans båt brygga för där är relativt lätt att komma ner med en lite större båt också

Kommentera

Tackar för informationen. Båten jag har är en styrpulpet på 4,25m med en tung fyrtaksmotor så jag tror nog att våra välsvarvade muskler inte är så pass välsvarvade som man önskar. Tanken är mer att jag ska kunna slänga en liten symbolisk summa för att använda en ramp och sen kunna köra iväg med båten igen, så tack för tipset med KG, ska kontakta honom när isen släpper om man kan droppa ner där nån dag.

Kommentera

Ye, låter skit väl! Skrev fel område såg jag, menade Höstbäck! länkar hans adress etc. här så slipper du spendera tid på att hitta honom. Han bor i nr.3 och dem andra två är en ladugård och hans son hus (som han står skriven på) http://www.hitta.se/karta?ref=start#...17716&vad=karl

Lycka till nu!

Kommentera

Tackar! Ska avge lite gäddrapporter nu när isen släpper om, förhoppningsvis, några veckor för att se vilka sjöar som håller någon vårstorlek.

Skitfiske på er

Kommentera

Härligt! I vår ska monsterna upp i St.Rängen också!
                    Teh kert

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av mathias5, 2023-05-20, 12:24
                    2 svar
                    475 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg FilWi
                    av FilWi

Startad av solidrock68, 2024-07-25, 16:31
                    0 svar
                    134 visningar