Bästa gäddfisket kring Linköping - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bästa gäddfisket kring Linköping

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Tror inte det ska vara några problem med platser, har iaf inte låtit så på han tidigare. Ska avlägga en rapport om jag kommer ut, jag lovar
    Har faktiskt inte fiskat där så mycket, förutom kräftor, men har utav kompisar som bedriver gäddfisket på en helt annan nivå än undertecknad fått höra att det ska finnas relativt bra bestånd av större madamer. Bäst tror jag det är vid Norrbysjön men som sagt, många är historier som man snappat upp av fiskare framåt småtimmarna på Harrys så man kanske ska ta det med en nypa salt

Kommentera

Ursprungligen postat av DrBengt Visa inlägg
      Tror inte det ska vara några problem med platser, har iaf inte låtit så på han tidigare. Ska avlägga en rapport om jag kommer ut, jag lovar
      Har faktiskt inte fiskat där så mycket, förutom kräftor, men har utav kompisar som bedriver gäddfisket på en helt annan nivå än undertecknad fått höra att det ska finnas relativt bra bestånd av större madamer. Bäst tror jag det är vid Norrbysjön men som sagt, många är historier som man snappat upp av fiskare framåt småtimmarna på Harrys så man kanske ska ta det med en nypa salt
      DRbengt vad kostar en båtplats där?

Kommentera

Ursprungligen postat av sakora Visa inlägg
        DRbengt vad kostar en båtplats där?
        Båtplats inkl fiskekort för ljungsjön kostar 800kr/år. Var nere igår och sjösatte båten, prövade även att fukta dragen lite i Ljungsjön men utan någon vidare lycka. Blev en tur på 2 timmar som renderade i 2 hugg men inget att stoltsera med i båten då vi inte fick upp något. Kommer bli en sväng till på tisdag eftermiddag om det inte blåser så mycket

Kommentera

På torsdag blir det attack i St.Rängen! Frågan är hur man bör lägga upp taktiken... Shottas har du lyckats lura upp något än ?
          Teh kert

Kommentera

Inte än. Jag sitter på sjön imorrn också. jag ska försöka ta mig ganska långt norrut i sjön har jag tänkt. hittar jag ingen på några h så ska jag testa att fiska där jag absolut inte tror att det ska stå fisk...

Kommentera

Var ute hela torsdagen, vilket resulterade i 13 landade gäddor. Tyvärr ingen över 3.5 kg. Känns dock skönt att det äntligen har börjat nappa igen. Nu ska de stora jagas!
              Teh kert

Kommentera

Tänkte avge en liten gäddrapport från Ljungsjön. Var ute en sväng igår på 3 timmar, sen blev jag hemringd och vart tvungen att syssla med rutavdragsnära tjänster.

2 gäddor blev resultatet, dock ingen vidare storlek då den största vägde in på 2kg. Kanske de fortfarande är inne på grundare vatten då jag mest fiskade av områden med 10 meters djup

Kommentera

Kul! Varit ute en till gång på St Rängen. Landade 8 gäddor, och väldigt många missade. Fortfarade ingen vidare storlek dock!
                  Teh kert

Kommentera

jag kan ju säga att man hittar inget bättre fiske vatten är i ljung /norrby sjön om man vill jaga gädda eller abborre. angående fiskekort finna att köpa vid slottet för ljung. tekniskaverket äger mitten av allt vatten i ljung norrbysjön.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av mathias5, 2023-05-20, 12:24
                    2 svar
                    475 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg FilWi
                    av FilWi

Startad av solidrock68, 2024-07-25, 16:31
                    0 svar
                    134 visningar