Bästa gäddfisket kring Linköping - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bästa gäddfisket kring Linköping

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Låter som den hemliga betesasken måste tas fram i helgen för att madamerna att ska bli intresserade. Är isen helt fri på Rängen nu? Tänkte själv bege mig till Ljungsjön och se om båten är redo att tas ner i helgen.

Kommentera

Det var ca 5 cm milkshake på halva sjön i söndags. Skulle tippa på att den är borta idag.
      Teh kert

Kommentera

Jag hade tjockt med is utanför mig igår när jag åkte till jobbet men det var bortblåst när jag kom hem...Nu är det dags!

Kommentera

Allvarligt talat... Nollad igen, vad fan! Har all fisk dött i vinter?
          Någon som faktiskt lyckats fånga någon fisk i stora rängen iår? Shottas?
          Teh kert

Kommentera

tråkigt att höra. Drog en på angel i feb annars dött. Jag (+ två vänner) åkte några mil öster ut i helgen och drog 24 gäddor på 5h. sjukt bra fiske i mindre sjö. topp på 6,5, inget under 2 kg. Jag kanske får ta med dig dit istället så du inte tappar hoppet på fiske helt.
            Inget i rängen sen isen lossnade men inte heller lagt så många h... Jag ger rapport efter onsdag när jag har mer kött på benen..

Kommentera

Låter härligt! En annan har 11 timmar i St Rängen utan ett napp! Funderar på att åka till lilla rängen och se om de befinner sig i de grunda sydvändavikarna. Jag ger mig inte!
              Teh kert

Kommentera

Ursprungligen postat av trasketo Visa inlägg
                Låter härligt! En annan har 11 timmar i St Rängen utan ett napp! Funderar på att åka till lilla rängen och se om de befinner sig i de grunda sydvändavikarna. Jag ger mig inte!

Håller med dig trasketo det är riktigt dött just nu.

Hur är fisket i ljungsjön?

Kommentera

Ursprungligen postat av DrBengt Visa inlägg
                  Låter som den hemliga betesasken måste tas fram i helgen för att madamerna att ska bli intresserade. Är isen helt fri på Rängen nu? Tänkte själv bege mig till Ljungsjön och se om båten är redo att tas ner i helgen.
                  Hur är fisket i ljungsjön? Har du båtplats där? Söker båtplats helst i norrbysjön men även ljungsjön - hittar inget om vem man ska kontakta

Kommentera

Ursprungligen postat av sakora Visa inlägg
                    Hur är fisket i ljungsjön? Har du båtplats där? Söker båtplats helst i norrbysjön men även ljungsjön - hittar inget om vem man ska kontakta
                    Fick en släng av sjukan och citat av sambo "kan man inte jobba, kan man heller inte fiska" så jag har fortfarande inte lagt ner båten och nu i helgen blir det besök av några vänner från norr så troligtvis blir det inte iläggning före söndag. Om du är sugen på Ljungsjön ska du ringa Willy Ljung på 070- 733 2526, han bor vid herrgården och har båtplatsen nedanför sitt hus.

Kommentera

Ursprungligen postat av DrBengt Visa inlägg
                      Fick en släng av sjukan och citat av sambo "kan man inte jobba, kan man heller inte fiska" så jag har fortfarande inte lagt ner båten och nu i helgen blir det besök av några vänner från norr så troligtvis blir det inte iläggning före söndag. Om du är sugen på Ljungsjön ska du ringa Willy Ljung på 070- 733 2526, han bor vid herrgården och har båtplatsen nedanför sitt hus.
                      Haha klockrent! Tusen tack - Glöm inte rapportera om du åker ut på söndag. Är det bra fiske där generellt?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av mathias5, 2023-05-20, 12:24
                      2 svar
                      475 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg FilWi
                      av FilWi

Startad av solidrock68, 2024-07-25, 16:31
                      0 svar
                      134 visningar