Bästa gäddfisket kring Linköping - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bästa gäddfisket kring Linköping

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag kommer att finkamma stora rängen en gång för alla så fort isen släpper. Trasketo, lämna gärna fångstrapporter. vore kul att höra hur det går...

Kommentera

Jag kan bara instämma med Kalastajat, Hövern har levererat för mig också. Min profilbild är därifrån..

Kommentera

Båten åker i nästa vecka! Rapporterna kommer strömma in
        Teh kert

Kommentera

Äh fan jag skriver några rader till bara för att jag är så taggad!

Har lagt ut en sjukhelvetes plan för Stora rängen, både för vår, sommar och höst! Förra året fiskade vi mycket i de grundare partierna, fick helt ok med fisk men storleken var inge vidare. Blev en handfull med gäddor över 5 kg.. Så nja det var inte direkt godkänt. Det absolut roligaste var det sena höstfisket, där vi plockade 15-20 gäddor per pass, oehört kul! Men som sagt, snittvikterna var blyga..

Tidig vår kommer vi bedriva fisket kring branter och öarna, för att runt leken fiska grunt i tex Bjärka Säbyviken. För att sedan övergå till fiske på väldigt djupt vatten. Trolla med djupgående vobblers, tex Cisco Kid 1800 o dylikt, köra feta gummibeten strax ovnför botten osv osv.. Möjligtvis att man drar fram Jerkarna sent på kvällskvisten och fiskar över grynnor och grund.

Riktat gösfiske vetifan om jag orkar i år, med tanke på hur omöjligt det verkar vara i Stora Rängen!
          Haha ja det är min taktik iår i alla fall! Vi får se om det är succé eller fiasko
          Teh kert

Kommentera

Jag gillar entusiasmen! Det är inte första gången jag tror att Rängen ska börja ge fisk men i år, i år kommer vara så sjukt bra fiske Jag gick på isen utanför mig (svartmåla småbåtshamn) senast igår. Den höll.. vettikatten om du kan fiska från båt redan om en vecka. Man kan ju alltid hoppas...
            Jag har tänkt bjärka men även ännu längre norrut vid leken. Jag har mest hållt till i de södra delarna av sjön förr.
            Det är även möjligt att jag försöker fiska på alla de ställen jag INTE tror att det ska finnas nån fisk på. Det har funkat förr i Rängen...Fisken står ju inte "rätt" i sjön...

Kommentera

Jag rättar till mitt uttalande. Båten åker i i helgen. isen kommer att vara borta tills dess. Det går fort nu..

Kommentera

Härligt! Då ses vi där!
                Teh kert

Kommentera

Imorn åker båten i! Hålelr tummarna att isen är borta!!
                  Teh kert

Kommentera

Varit på stora rängen idag - och det blev 0 fisk. Testade i princip alla metoder .... Har de lekt färdigt?

Kommentera

0 fisk! Fullt med fisk på lodet, men inget ville nappa :/
                      Teh kert

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av mathias5, 2023-05-20, 12:24
                      2 svar
                      475 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg FilWi
                      av FilWi

Startad av solidrock68, 2024-07-25, 16:31
                      0 svar
                      134 visningar