Vrak och förlisningar - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vrak och förlisningar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vrak och förlisningar

Hejsan alla fiskare!

Det som jag har gemensamt med fiskarna som ni fiskar är att vi båda gillar att hålla till vid vrak. Då jag ständigt är på jakt efter nya vrak och andra spännande undervattenssaker behöver jag er hjälp. Troligen känner ni till många plaser där vrak/förlisningar ägt rum och säkerligen några som jag inte känner till.

Har ni några positioner eller ungefärliga förlisningsuppgifter i Östergötlandsområdet är ni mer än välkomna med dessa till mig. Nya positioner belönas

Och nej, jag tar inte upp något utan låter alla saker ligga kvar för kommande dykare/generationer. Det enda jag tar med mig upp är bilder och det enda jag lämnar är bubblor.

Tack på förhand!

//Björn

Här finns några att välja på.

Kommentera

Tjena

Vet inte riktigt vart du tänkt dig att dyka och om du har tillgång till båt, men det finns gott om vrak i Vättern. Finns bl.a en bok som heter Vätterbåtar av Harry Karlsson där det finns en lista på alla vrak med ungefärlig position i Vättern. Lite svår att få tag i men brukar finnas på antikvariat.

Sen har jag väl några ungefärliga positioner i Vättern,så här på rak arm om det är av intresse?

Kommentera

Det finns ett vid Fjuks västra sida, utanför den lilla hamnen. Väl synligt dagtid vid lugn sjö. Kanske på tre-fyra meters djup. Förr kunde man se propellern från ytan. Ankrar du båten här, får du problem om det blåser upp.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av mathias5, 2023-05-20, 12:24
        2 svar
        475 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg FilWi
        av FilWi

Startad av solidrock68, 2024-07-25, 16:31
        0 svar
        134 visningar