Båt i väringen - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Båt i väringen

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Båt i väringen

Är det bara gasa,eller måste man akta sig för grund/sten?

Du skojjar va?

Kommentera

varför skulle jag göra det?
      jag är van med hjälmaren där det är sten överallt.

Kommentera

Utöver det relativt föråldrade sjökortet du har på baksidan av fiskekortet, kan jag tipsa om att det finns en ny uppdaterad sjökarta. Var du får tag på den vet jag inte, men där finns en hel del undervattensgrund utmärkta som ej finns med på fiskekortet. Jag gissar att de ligger på tryggt djup, men man vet ju aldrig.

Hurivida du kan blåsa på vågar jag inte uttala mig om, särskilt då vårdslöst förvirrad körning i beckmörker med endast google maps som navigationshjälp förekommit i mitt fall. Men jag tror mig kunna sjön ganska bra iof. Iaf gällande grunden - uppenbarligen inte fiskjävlarna. :/

Men skaffa sjökortet så borde det vara lugnt - så länge det inte är en segelbåt som ska framföras.

Postarenavdettameddelandetaringetansvarförderådsom givits
        Senast ändrad av Skivsamlaren; 2011-10-24, 22:57.

Kommentera

ja det var ju ett tag sen nu,men har skaffat sjökort o fiskat en hel del i väringen.

Kommentera

Har tänkt ta med familjen och testa fisket i Väringen och Tisaren över en helg i sommar. Har förstått att man får ett sjökort över Väringen när man löser fiskekort, men det hade varit kanon att ha ett i förväg att studera innan man åker dom 20 milen....
            Någon vänlig själ som kan dela med sig?
            http://team-bigfish.blogspot.se/

Kommentera

Kanske inte den mest högupplösta iof:

Kommentera

Har läst att det finns ramp i både norra och södra delen av Väringen. Vilken föreslår ni att man använder? Bäst parkeringsmöjligheter osv. Tacksam för svar!

(Om det är någon som vill ge tips ang Väringen eller Tisaren så uppskattas det enormt. Skicka PM isåfall.... Naturligtvis kommer feedback efter resan....)

Kommentera

Ursprungligen postat av BigF Visa inlägg
                  Har läst att det finns ramp i både norra och södra delen av Väringen. Vilken föreslår ni att man använder? Bäst parkeringsmöjligheter osv. Tacksam för svar!

(Om det är någon som vill ge tips ang Väringen eller Tisaren så uppskattas det enormt. Skicka PM isåfall.... Naturligtvis kommer feedback efter resan....)
                  Bumpar med förhoppningen att någon vill komma med tips. Blir en tur nästa helg...
                  Tack på förhand!

Kommentera

föreslår nog den i frövi, vid frövi båtklubb, en naturramp, bara du inte har för hög båt, då kommer du inte under bron, men en normal styrpulle är inga problem, den i södra änden (fiskartorpsviken) finns de ingen vettig plats för bil å trailer,

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av DIFAnders, 2024-05-14, 20:14
                    0 svar
                    143 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg DIFAnders  
                    Arbetar...
                    X