Toften - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Toften

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Hörde härrom dagen om en som fiskat där, att han hade en snitt vikt på 3kg. Och då på trolling i år. Ryktena går ju att fisket "varit" bra där. Men skulle gissa på att det är som EdgeCruzher säger. Sjön är sönder fiskad. Har sj testad trolling i sjön och jigg fiske, och kan inte påstå att varken gäddan lr gösen var nåt att hänga i gran. Men varför lyssna på vad alla andra säger? Ut och testa. Stor gösen kan ju lura på djupet.

    Kommentera


    • #12
      Drar igång en gammal tråd och frågar var man får tag på sjökort/djupkarta till toften. Har haft en förut men har slarvat bort den. Funderar på att dra ut och flötestrolla där till helgen.

      Kommentera


      • #13
        Djupkartor kan beställas från Pelle Grahn, länsstyrelsen 019-193521, alt Pelle.Grahn@lansstyrelsen.se
        Toften har sjönummer 139. Han kan maila djupkarta och tror att han kan posta papperskopia också.
        En del djupkartor är väldigt gamla och kan vara något missvisande men man får en bild av hur sjön ser ut på ett ungefär.
        //C
        http://sportfisher.se

        Kommentera


        • #14
          Är vid Toften nu och fick en borre vid näckrosorna. Jag blev påhejad av fåren på ett ställe sjön “kokar” inte av fisk men dom finns där inbillar jag mig iaf….

          Kommentera

          Foton

          Collapse

          Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

          Relaterat

          Collapse

          Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av DIFAnders, 2024-05-14, 20:14
          0 svar
          139 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg DIFAnders  
          Arbetar...
          X