Ska ut på Toften i helgen och undrar om det är nån som vill dela med sig av några tips.
Gädda,gös eller abborre är väl målet.
Hej Erik Öberg;
I sjön Toften brukade min personlige vän kriminalfotograf Roland Eneflod vid Örebropolisen fiska både Stora Gösar på 6,5 - 8,5 kilo och Gäddor upp till drygt 14 kilo. Det här var för ganska många år sedan och Roland Eneflod, om han fortfarande lever, hade gula, gulgröna och orangegula Swim Whizz Nr 7 och Nr 6 http://www.trumman.com/sw/swim_whizz.htm som sina egna favoritwobbler vid sitt fiske efter Gädda och Gös i Toften.
Det råder gösförbud i sjön just nu fram till den 15 juni. Men annars så finns det hyfast med fisk i sjön, personligen så har jag inte fått en fisk över 3 kg ur toften. Sen får du vara lite vaksam för stenar.
Jo Toften har garanterat potential för att hålla grov fisk... Enligt om man ska lyssna på alla rykten... Men till gösförbudet släpps ska vertikal spöt testat där
Enligt min mening har fisket bara blivit sämre och sämre tyvärr, framför allt på gösen. Har också hört att fisket ska ha varit kanonbra förr i tiden men som vanligt blir sjöarna sönderfiskade.
Kommentera