Tack för era svar!
Då lärde jag mig något nytt, jag får väl inte hybris då men jag mår dåligt om jag inte kommer ut snart.
Är det isfritt längs med land också?
Det jag är ute efter är spinn/trolling efter gädda, om jag förstått det rätt så är väl inga av ovanstående vatten några gäddvatten snarare trollingvatten efter fettfenad fisk? Hur som helst, var är det troligast att hitta gädda, behöver inte vara kvalite utan det känns mer som jag behöver ett kvantitefiske nu.
Fyll på med mer vatten om det finns, jag trodde kanske att det fanns något ställe efter östkusten som var öppet.
//C
Tack för era svar!
Då lärde jag mig något nytt, jag får väl inte hybris då men jag mår dåligt om jag inte kommer ut snart.
Är det isfritt längs med land också?
Det jag är ute efter är spinn/trolling efter gädda, om jag förstått det rätt så är väl inga av ovanstående vatten några gäddvatten snarare trollingvatten efter fettfenad fisk? Hur som helst, var är det troligast att hitta gädda, behöver inte vara kvalite utan det känns mer som jag behöver ett kvantitefiske nu.
Fyll på med mer vatten om det finns, jag trodde kanske att det fanns något ställe efter östkusten som var öppet.
//C
Vill minnas att Pippi kallade det för "Spunk".
Utanför Kils udde söder om Baggerud är det snarare regel än undantag att skapliga gäddor (5-8 kg) biter på vid trolling efter lax och öring. Kompisen tog en på 11.3 på en 7 cm Conrad strax söder om udden i december härom året. Jag brukar dra mig för att hänga på grön-gula drag i Vänern eftersom det allt som oftast slutar med gäddhugg. Riktat fiske skulle förmodligen ge bra utdelning.
Norra vättern? Trolling med feta wobblers typ westins jätte, nils master, dunwright depthcharge, grandma, jake och bulldawg så ska du nog se att det hugger!
Glöm inte att skaffa fiskekort isåfall. Generellt är trolling inte tillåtet i Norra Vättern.
Kommentera