Slussen Örebro, Stor Abborre Och Gös. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Slussen Örebro, Stor Abborre Och Gös.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Slussen Örebro, Stor Abborre Och Gös.

Tänkte fråga om det finns någon här som har erfarenheter av fisket efter fin abborre och gös vid slussen runt den här tiden(midsommar)?

Har hört att det ska vara bra abborr och gösfiske där nu, och att det är bäst om man börjar fiska ganska sent runt 11tiden.

Ul, Jigg och Flätlina är kanske det roligaste? vad tror ni?

Kul om det finns någon här på fiskesnack som vet nåt.

Ni har ordet............
    --AXL, DUFF, SLASH, STEVEN, IZZY-- IN MEMORY OF GUNS N' ROSES!

Någon?

Kommentera

det fiskas mycket där nere under sommarnätterna, det är jigg som gäller.

Kommentera

Tack så mycket =D Något mer kanske?

Kommentera

Slussen.. Väcker barndomsminnen. Bodde i stort sett där i början av 70-talet. Fiskade allt som simmade längs hela ån men slussen var basen. Alltid lite roliga a-lagare och andra original att studera (Skebäck var en av Örebros "slumområden" då). Min första gädda togs från den höga kanten vid slusstugan. Jättestor (vägde ett helt kilo). Tror nog att större delen av min veckopeng förlorades i botten nedanför slussbron.

Nåja, slut med nostalgin. Grov abborre har jag inte hört något om men gös tar de visst där. Å andra sidan fiskar jag så sällan på nätterna. Börjar jobbet nästa vecka så då kanske jag ska testa någon kväll (slutar 22,00). F-n nu blev jag sugen på att titta förbi i helgen.

Annars är (mitt) fiske i Hjälmaren uselt just nu. Inget nappar på mina vanliga ställen. Gäddorna borde stå på rad, men icke.. Men det är bara att ligga på..

Måste man ha drag på bilen för att räknas som en riktig fiskare?

Kommentera

Kul att få höra =) Keep it up och testa fisket efter gös och abbore den här tiden. Kanske syns där någon gång =)

Kommentera

Blev lite dött här ett tag, Finns det någon mer skriv-villig örebroare här på fiskesnack.com?

Kommentera

Var faktiskt nere vid slussen i söndags kväll. Helt dött bortsett från en liten gäddsnipa som tog på min lilla gula jigg. Framåt 10-11 blev det för kallt i blåsten så då åkte jag hem.

Tror det var i lördags jag var nere med lite fika för att bara ta det lugnt ett tag och studera folklivet. Nästan bara personer med utlänsk härkomst längst kanterna och de tar verkligen detta med fiske som en högljudd gruppaktivitet. Som en inbunden svensk(?) kan man inte låta bli att fascineras av det. Inte så jättevana fiskare heller så när en fick en kräfta så blev det ett dj-a liv.

En herre flugfiskade på slussholmen. Högerhänt och stark vind från höger så det var ganska givet att han satte flugan i ärmen till slut.

Måste man ha drag på bilen för att räknas som en riktig fiskare?

Kommentera

Ok, kul med svar =) Som sagt så är det mycket lågt vattenstån där nu så gösen är nog inte uppe..... än

Säg gärna till om det börjar hetta till där vid slussen

Kommentera

slussen är ett dött ställe det finns bara små fisk

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av DIFAnders, 2024-05-14, 20:14
                    0 svar
                    152 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg DIFAnders  
                    Arbetar...
                    X