Abborrfiske Hjälmaren - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Abborrfiske Hjälmaren

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Abborrfiske Hjälmaren

    Halloj alla lokala fiskevänner!

    Jag är en inbiten amatörfiskare som fiskar till 90% av fisketiden i Hjälmaren då jag har båten där.

    Senaste åren har man givetvis hittat lite guldkorn, men det är endast 2-3 ställen som jag upplever är bra och när man testar nya ställen så är det helt dött och inte en fisk på lodet
    så blir bara att man fiskar vid alla gamla tråkiga ställen.

    Finns det någon snäll själ som skulle vilja med sig av tips på vart man skulle kunna testa? Givetvis i utbyte mot ens egna tips.
    Har båten i Storhjälmaren.

    Tacksam för alla tips.

  • #2
    Kan bara bekräfta det du skriver, har själv en båt i hjälmaren och senaste åren har det varit sanslöst trögt. Åka och leta pelagisk fisk med lodet är väl ett tänkbart grepp, några ”guldkorn” tycker jag inte finns utan 9 av 10 grynnor är fisktomma och den som det finns något på en dag är tom nästa. Omfattande yrkesfiske samt skarv ger ju inte de bästa förutsättningarna, tror också att det låga vattenståndet påverkat leken negativt.

    Kommentera


    • #3
      Det är sorligt att det är så, men sjön är ju så pass stor och näringsrik att det borde finnas fisk.
      Har faktiskt två rediga guldkorn som det aldrig slutar nappar på, dock endast smått och enbart ett fåtal över 700 gram.
      Men skulle vara kul att hitta lite nya ställen som det faktiskt finns fisk på

      Kommentera


      • #4
        Jag har skickat dig mina findings. Kör ju bara någon gång per år då jag hellre fiskar på andra ställen.

        Kommentera

        Foton

        Collapse

        Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

        Relaterat

        Collapse

        Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av DIFAnders, 2024-05-14, 20:14
        0 svar
        139 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg DIFAnders  
        Arbetar...
        X