Fiske vid Kvismare Kanal i Örebro ? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske vid Kvismare Kanal i Örebro ?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Hupp hupp, coolt me en tråd om ett av mina favvo ställen på tidig vår..jag har nog vart där 6-8 ggr nu å inte fått nåe, men har haft en del hugg å har sett att andra har fått lite små gäddor (2-4) kg.
    ang fiske där så är det ganska begränsat "liten yta" att fiska på.
    vid Öbykulle så kan man nog fiska typ 3-400 meter upp eller ned ströms bron sen e de vass i kanterna på båda sidor,men tar man me sig lite massäck å knatar iväg så kan man hitta lite luckor lite här å där efter kanterna.
    Vikterna som vi får annars e 2-9 kg men vet att dom tatt gäddor på över 10 kg,.
    Fiske tekniken som vi brukar använda är Jigg, stooora curly tails "vita", eller så jiggar vi me död mört,inget bly i dragen behövs då de e så himla grunt typ 1,5-2 meter djupt å en massa himla gräs/nare på botten.

Good Luck

Kommentera

Bergman: Fisket i Kvismaren är inte fritt - där är det markägarna som har fiskerätten. Sjön är mycket grund och klassat som naturreservat och populärt bland fågelskådare.
      Själv har jag aldrig fiskat i kvismare kanal men veta att det under våren rätt så frekvent landas fisk kring 10 kilo. Den största "hyfsat väldokumenterade" gäddan jag hört talas om därifrån är på dryga 15 kilo.
      Jiggfiske är som sagt populärt under våren. Skarpa färger är som bekant aldrig fel under våren.
      -----------

<"))))><

Kommentera

Lyfter upp en gammal tråd då det verkar vara några till som undrar om fisket i Kvismare kanal.

Förresten, någon som har koll på hur enkelt det är att få Ruda där ? När jag var nere nu senast snackades det om en del ruda men jag vet varken hur mycket det finns eller storlek på dom som finns.
        C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

Bli medlem i Sportfiskarna Här!
        Svar på vanliga frågor hittar ni Här
        Fiskesnacks regler hittar ni Här
        Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

Kommentera

Ja har fiskat i Kvismaren. fick dock inget just där men fiskade längre ner i en å som hör ihop med kvismaren o fyfan vilka borrar vi drog hela tiden borrar mellan 0.5-1 kilo var skit skoj :> det var ungefär vid Gällersta men tyvärr så är vatten väldigt ofräsch där so dem får gå tillbaks. men kvismaren ska vara bra för gädda har ja hört. hört folk som dragit gädda på en 10-12 kilo där så ett försök skadar nog inte
          "Vi gör det i båten"

"Vi gör det på land"

"Vi gör det med gummi"

"Vi gör det för hand"

Kommentera

runt öby kulle fast typ 500 meter till vänster om bron fiskar alltid jag o en kompis o jag vet inte hur mycket gädda vi dragit där fast det är konstig för det verkar nästan bara vara jigg som funkar där. har stått flera flera gånger o testat massa olika drag o får ingenting o sen bara man drar på en jigg o första kastet har man en. så typ merr än 90% av gäddorna vi får är tagna på jigg allafall :P

Så mycket gott om gädda finns det då allt där lika så mycket brax finns det också man kan se hur många braxar som helst simmandes precis vid kanterna o lite överallt. o så tror jag att det är en mins 20 st braxar jag har krokat där av misstag på jiggar o spinnare o massa så sånna finns det överallt :P
            Senast ändrad av Aadam; 2005-07-15, 11:22.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av DIFAnders, 2024-05-14, 20:14
            0 svar
            144 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg DIFAnders  
            Arbetar...
            X