Hitta Gösen i väringen? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hitta Gösen i väringen?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Hitta Gösen i väringen?

Hej!
    Det är så att jag trollar efter gös i väringen men utan resultat.
    Väringen är en sjö som är ungefär 12m som djupast och jag har trollat allt från 2m djup till 12m och provat wobblers på olika djup där i mellan. Har även försökt trolla längs med djupbranter.
    Jag har kört mycket sena kvällar/nätter nu på sommaren och kör väldigt sakta med båten.
    Men det vill sej inte för mig.

Någon som har tips och idér ?

Vad kör du för fart?

Kommentera

oj vilken bra fråga, vet inte exakt. men jag kör med en el motor (minn kota) och brukar köra den ungefär lika fort som man kan ro

Kommentera

Har bara fiskat några gånger i väringen och då prickskytte men det funkar ju ungefär lika i alla sjöar. Det jag märkte när jag började med trolling efter gös var att jag trollade för fort i början och att när man sänkte farten under dagtid fick man fler hugg. Jag ligger 1.2 knop när jag trollar gös dagtid och jag ökar farten lite under sena kvällar. Det har funkat för mig.
        Kör du med eller utan paravaner? Har märkt att gösen mycket oftare hugger på paravanspöna så har du inga paravaner så skaffa det.
        Kolla lite var andra fiskar gös och utgå därifrån. Kör med litet beteslås eller inget alls och gärna fc tafs eller ingen alls absolut ingen ståltafs. Vad kör du med för beten? Börja med att köra olika beten på alla spön som går på olika djup och med olika färger för att testa vad som funkar.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av DIFAnders, 2024-05-14, 20:14
        0 svar
        149 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg DIFAnders  
        Arbetar...
        X