Fiskevatten i örebro?` - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskevatten i örebro?`

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiskevatten i örebro?`

Tjena , Jag ska till Örebros camping gustavsvik i 3 veckor imorgon och undrar vilka fiskevatten det finns i närheten. Det finns ju en sjö inne på campingen där dom inplanterar(stavning) fisk men där är det alldeles för dyrt o fiska
    jag har hört om svartån som ligger i centrala örebro att det är gratis så en fråga är om man kan få nån fisk där ? Och vad som finns där. Också Hur långt är det mellan campingen och svartån=)

Ursprungligen postat av Jakobsson_
    Tjena , Jag ska till Örebros camping gustavsvik i 3 veckor imorgon och undrar vilka fiskevatten det finns i närheten. Det finns ju en sjö inne på campingen där dom inplanterar(stavning) fisk men där är det alldeles för dyrt o fiska
    jag har hört om svartån som ligger i centrala örebro att det är gratis så en fråga är om man kan få nån fisk där ? Och vad som finns där. Också Hur långt är det mellan campingen och svartån=)
    Hejsan. Fiska i svartån funkar och du kan utan problem ta dig till någon del av svartån från campingen. Brukar dock inte själv fiska i men finns många andra som gör. Ett bra fiskeställe är vid Hästhagens camping.

Kommentera

Okey, jag ska nog fiska vid svartån nå gånger hoppas jag.
      Vilka fiskar finns det där, Jag skulle vilja fiska lite "ny" fisk såsom sutare karp o dom där , jag kan inte så mycket om det men när jag sett Sutarmete med fiskesnack.com så såg det inte allt för dyrt ut. Det är väl bara o ta ett vanligt flöte o krok och sätta majs på det ? hoppas det , och finns det sutare där?

Kommentera

Finns Carp i camnpingdammen ahr jag för mig !
        sigpic

Kommentera

mm det gör det säkert men där är det dyyyyyyrt o fiska , Varje fisk kostar även om man kör c&r.

Kommentera

Nån som vet nån hemsida där det står hur man metar sutare ?

Kommentera

Ursprungligen postat av Jakobsson_
              mm det gör det säkert men där är det dyyyyyyrt o fiska , Varje fisk kostar även om man kör c&r.
              Skippa dammen inne på gustavsvik, enbart regnbågsfiske där och karpen som var inplanterad stendog för ett par år sen.

Sutare finns det gått om i svartån, braxen, björkna osv finns med. Ett tips är att åka uppåt en bit i svartån så slipper du fiska i stadskärnan. Bottenmete med enkelt paternoster tackel och mask/majs på kroken så får du nog en och annan sutare där.

Kommentera

I svartån finns det gott om fisk. fast just nu så är det så varmt så man knappt kan lura upp en mört... fiskade för 2 veckor sen vi fick 6 regnbågar 1 sutare o lite annat. min polare drog sutaren på ungefär 2-2.5kilo
                Den fick han på räka med bottenmete vi var ute efter regnbåge men men :P
                Tips för Sutare är Slottet forsen en bit ut lr Runt omkring Stora holmen där finns det även gott om stora braxar..
                "Vi gör det i båten"

"Vi gör det på land"

"Vi gör det med gummi"

"Vi gör det för hand"

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av DIFAnders, 2024-05-14, 20:14
                0 svar
                150 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg DIFAnders  
                Arbetar...
                X