Precis! Där tog jag min första gädda någonsin när jag var 7-8 år på ett "favorit vass" och en ABUMatic rulle, jag har kvar draget nu nästan 25 år senare. Det var första gången jag fiskade och på första kastet nappade det! "Är det så här lätt?" tänkte jag då...
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Regnbåge i Örebro
Collapse
X
-
Annars kan jag rekommendera Nora sjön för er som bor o Örebro-trakten. Det verkar bli ett riktigt fint "gös-år" där. Har själv dragit gös på nästan varje tur, trots att jag inte specifikt fiskat efter gös. De har nappat mitt på dagen på beskedliga 3-4 meters djup. Den minsta gös jag någonsin tagit i sjön är 2 kilo, så det är inga fel på storlekarna heller.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Furusunds Pikebusterhar fiskat vid slussen också och tagit några fina, men det bästa fisket ligger ju vid "ruggbyplanen"
mvh jojje"Vi gör det i båten"
"Vi gör det på land"
"Vi gör det med gummi"
"Vi gör det för hand"
Kommentera
-
Ett av mina favorit regnbågsfiske ställen är Dammsjön i Nyhyttan ca 3 mil utanför Nora. finns Öring Regnbåge och bäckröding där. när jag var där i somras fick en kärring en regnbåge på 7.5 kg så det finns stora också. största öring jag har sätt är väl ca 3 kilo där.
Kommentera
Kommentera