Fiske i Marbyfjärden Åland. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske i Marbyfjärden Åland.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiske i Marbyfjärden Åland.

Hej på er , Jag funderar att åka till åland 30/5 och lura nån gädda, Någon som varit där eller hört om det är fel tid osv.. alla tips är tacksamt.
    Skitfiske!

Tjena! Välkommen till Åland. 30/5 är väl ett helt ok datum. Efterleksfiske är väl hela maj kan man säga. Det beror lite på hur varmt vattnet är. Säsongen blir nog tidigare i år pga ingen vinter. Marbyfjärden har jag ingen större erfarenhet av. men dock kan sägas att det bästa gäddfisket har du på norra och östra åland. geta, finström, saltvik, vårdö. havsöringsfisket är bäst på västra sidan, eckerö hammarland.
    dock är marbyfjärden en innerfjärd, så där kan fisket vara bättre än i övriga eckerö... problemet med eckerö är att det bara är öppna kuster och hav=inga gäddor
    Ålands bästa fiskebutik, helt enkelt!

Kommentera

Ursprungligen postat av Fiskarboden Ab Visa inlägg
      Tjena! Välkommen till Åland. 30/5 är väl ett helt ok datum. Efterleksfiske är väl hela maj kan man säga. Det beror lite på hur varmt vattnet är. Säsongen blir nog tidigare i år pga ingen vinter. Marbyfjärden har jag ingen större erfarenhet av. men dock kan sägas att det bästa gäddfisket har du på norra och östra åland. geta, finström, saltvik, vårdö. havsöringsfisket är bäst på västra sidan, eckerö hammarland.
      dock är marbyfjärden en innerfjärd, så där kan fisket vara bättre än i övriga eckerö... problemet med eckerö är att det bara är öppna kuster och hav=inga gäddor
      Så det är havsöring jag skall rikta in mig på? vad gäller betesvägen?

Kommentera

Vi får väl "bumpa" upp den här tråden lite, eftersom vi åker om någon dag, broder!

Som sagt... tips på beten för öring e tacksamt...

Kommentera

Hello! tror tyvärr inte att du kommer att få så mycket gäddtips om den platsen.. då de ålänningar som jag känner som hänger här, vilket borde vara det flesta, fiskar uteslutande på norra sidan.. tyvärr. men öringsbeten kan du få lite tips om, beten som sandgrävlingen o vicke funkar utomordentligt bra här, o en riktig ålandsfärg är neonorange o svart, speciellt i sändgrävlingen.. men nöt på för gädda finns det överallt på denna kobbe, o snacka med lokala förmågor som ex. stuguthyrarna..
          skitfiske/ PudD
          I come from a small drinking island, with a fishingproblem.

Kommentera

Tack för tipsen "PudD"...

Nä, som sagt, gädda har man ingen större förhoppning på, men kanske en havsöring eller två, kanske man kan lyckas att få!

Sandgrävlingen o vicke kommer att införskaffas..

Tack återigen!

Bilder från resan kommer definitivt att läggas på min profil här...

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
            X