Fiskeresa till Åland - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskeresa till Åland

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av ryssmaffian
    Så är man hemkommen efter 3 dagars fiske med fint väder. 45 gäddor på fyra personer. Största 7,1 kg, plus två på 6,5 kg och ytterligare några runt 5 kg.
    Självklart fick jag mest (17 st) och störst (7,1 kg).
    Nu är då frågan vem som vann tävlingen här på FS...

vi bastade 2 ggr i vedeldad bastu, vi åt kanongod mat alla dagarna (grillad abborre, oxfile, isterband, ungsbakade rotsaker mm), vi fick i oss väldigt väldigt många bira och ett par liter wiskey, 8 st rullar 6 st spön och ett gäng beten bytte ägare, trimmade rullar testades och nya konfigurationer skapades.

vad det gäller fisket så minns jag inte så mycket ;-)

närå! mellan 18-20 gäddor med en 4:a på topp. så fisket kan ju lämna en del att önska, men jag tror att alla som var med tyckte att det var värt besväret ändå!
    Senast ändrad av ALQ; 2006-05-04, 11:05.
    achilles

Brokeback Fishing Team

http://gaydogpikehonkeys.spaces.live.com/photos/

--------------------------------------------------
    \m/

Kommentera

Halloj shepp O hoj.

Jag kan bara säga grattis till vinsten. Vi är ju som jag sa nybörjare och med våra totalt 11 gäddor (största på 2,1)så visar ju det att gammal e älst. MEN biran bet förbenat hårt och behövde inte särskilt mycket mothugg för att sitta där den skulle. Där är vi iofs inte nybörjare.
      Till hösten kanske vi också skaffat ett ekolod. Man verkar ju vara chanslös utan!
      Skitfiske var ordet.

Kommentera

Hej
        Nu har vi vart på Åland med ett fantastiskt aborrfiske. Tyvärr hade inte gäddorna lekt så där kammade vi noll. Bra boende och fiskevatten på Hjortöstugor, rekomenderas. Bara ett men stort minus med Åland, alla j-la fiskegränser. Stenhårt reglerade fiskevatten av ägarna och det finns exempel där sportfiskare blivit jagade och hotade för tjuvfiske. Vi höll oss på rätt vatten och fiskade bra på aborren som sagt. Jag kan inte förstå hur de kan tillämpa såna fiskegränser på Åland. Idioti rent ut sagt. Ni som ska dit, kolla upp noga hur stora vatten ni får fiska på, vi blev lite lurade med att stuguthyraren inte talade om hela sanningen. 2 andra viktiga regler att hålla koll på, 1,0 i promille var max annars ryker körkortet, flytväst är det lag på. Om det räcker att den ska finnas i båten under turen eller sitta på var oklart. Vi blev stoppade av finska sjöpolisen för koll och klarade oss. Nä, innan de fixar detta med fiskegränserna på Åland kommer jag ej att åka tillbaka.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
        X