Jag tillbringar sedan ett drygt år tillbaka helgerna i Mariehamn. Ibland jobbar hon som jag tillbringar dem med och då kan jag ägna mig åt annat. Åtminstone tills hon kommer hem. I somras blev det en del abborrspinn men nu är ju säsongen för havsöring inne. Fast ålänningarna har ju lyckats gröta till det där med fiskekort något alldeles överdj*vligt. Jag har tittat på kartan och fick omgående huvudvärk...
Är det någon här som har koll på vilket fiskekort som är vettigast att skaffa (jag tänkte lösa årskort så att det inte ska bli onödigt råddigt) om man primärt är ute efter havsöring, fiskar från land (och vadarna tycks jag ha slarvat bort) och är baserad i Mariehamn. Möckelö? Eller ska man satsa på Eckerökortet (som ju täcker en hyfsat lång kuststräcka)?
Alla tips är välkomna!
Är det någon här som har koll på vilket fiskekort som är vettigast att skaffa (jag tänkte lösa årskort så att det inte ska bli onödigt råddigt) om man primärt är ute efter havsöring, fiskar från land (och vadarna tycks jag ha slarvat bort) och är baserad i Mariehamn. Möckelö? Eller ska man satsa på Eckerökortet (som ju täcker en hyfsat lång kuststräcka)?
Alla tips är välkomna!
Kommentera