semster i danmark, bra fiskeplatser? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

semster i danmark, bra fiskeplatser?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• semster i danmark, bra fiskeplatser?

Tjena fiskebröder!!

Jag ska till danmark via göteborg till helgen och stanna ett par dagar så jag tänkte fiska lite, jag har hört att där finns grov abborre i danmark så jag skulle vilja ha lite tips på ställen i hamnar osv. kom gärna med andra fiskarter oxå

*OBS!! skicka svaren i PM*
    MVH Sören
    vad är bättre än en fiskehelg med polarna?

Team Skitfiske Skåne (TSS)

ingen som vet?

Kommentera

Tja jag och några kompis ska till Danmark nu i kväll(01:30) (Bornholm) men det ska finnas en film på youtube där dom fiskar grov abborre i Danmark i någon båthamn, men man ser namnet på en skylt där dom fiskar och dom får abborrar på 1,8kg och där omkring. men kommer tyvärr inte ihåg namnet.

M / Robin

Kommentera

ja

Så den filmen också tror att det var i Köge söder om Köpenhamn, där går upp abborre i ån som mynnar där på hösten.
        Vet inte hur fisket är nu men åmynningarna är absolut bra platser. Bornholm däremot är mest känt för riktigt bra havsöringsfiske. Har dock aldrig testat där än så länge.

Kommentera

okej, ja vi ska till nord gylland iaf sen har man ju bil så man kan ju köra en liten bit iaf.
          svalareden camping heter campingen vi ska till iaf

fler tips tack!!

Kommentera

ja vi ska ner och fiska havsöring hoppas på grymt väder och lagom med vind.
            prova söka på google bra fiske platser runt och där ni ska bo. det brukar hjälpa. har hjälp mig många gånger .

Kommentera

Grymt flundrefiske i Skagens hamn.
              How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Jag boede flere år i Nord Jylland under min militärre karriere. Gerneralt hele vestkusten er bra for havöring. Nord vest kust; kast lange kast mot England. Om du har tur kan du få lax.
                På vestkusten finns måga arter. Det variere, så fråga i den lokale hamn.

Kommentera

Hej hej! Jag är en dansk som bor i Sverige och jag kan rekomendera min hemstad Silkeborg och sjöerna däromkring (såkallade Silkeborgsjöerna - ett system av sammanhängande sjöer). Det finns goda möjligheter för aborre, gädda, ål, gös, sjöörring, brax, mört, Sik, Harr. Var dock uppmärksam att man måste skaffa sig "Statens Fisketegn" + fiskekort. Kortet gällar samtliga silkeborg sjöerna och kostar 100 kroner för dagskort - rekommendera helt klart veckokort eller årskort eftersom då dras stora rabatter av priset då! Det finns platser där fiske är förbjudet men inte med orimliga anledningar. I Silkeborg Langsö's västra delen är det inte ovanligt med gäddor 10 kg+. samt att man måste om man tar fisken hålla respektera minsta måttet (mindstemål) för vissa fisk som är:
                  Lax: 60 cm (danska:Laks)
                  Hav, bäck, regnbåge och sjöörring: 40 cm (danska: Hav, bæk, regnbue og søørred)
                  Gös: 50 cm (danska: Sandart)
                  Gädda: 50 cm (danska: Gedde)
                  Sik: 36 cm (danska: Helt)
                  Ål: 45 cm (danska: Ål)
                  Aborre, brax, mört, harr: Ingen (danska:Aborre, Brassen, Skalle, Stalling)

På den här kartan ser du var du får fiske i silkeborgsjöerna. http://www.silkeborg-fiskeriforening.../SFS-A5map.pdf

Fisketecken (fisketegn - detta kan köpas vid alla postkontorer) och kort kan köpas vid Grejbixen på Østergade.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...