Bornholm - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bornholm

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Bornholm

Hej!

Jag och en kompis hade tängt att besöka bornholm och fiska öring!
    När är det bäst på året?
    Tips om boende?
    internet sidor?

mvh

Har ingen direkt erfarenhet av kustfisket på Bornholm men däremot av trollingfisket på öns norr- och östsida. Vet att kustfisket kan vara riktigt bra och jag tror att bästa säsongen är ungefär samtidigt som skånes syd- och östkust dvs feb-apr. När det gäller boende kan jag varmt rekommendera Hotell och pensionat Verone http://www.verona.dk/trolling/

Per som driver pensionatet med sin fru är en underbar och otroligt gästvänlig själ. Han har bra koll på fisket och han arrangerar även kustfiske och trollingcharter.
    [FONT="Arial Black"]Team Beast Bloggen[/FONT]

Kommentera

Ja såg på nå fiskeprogram. Typ öringsfiske jorden runt o då va dom på bornholm och fiska och dom sa att högsäsongen var mellan december-maj eller maj december .

Kommentera

Staffan har rätt. Ta kontakt med Per på pansionat Verona. Han är expert på kustfisket där. Högsäsong är mars-aprill vill jag säga. Du har ju fått länken, bara att lyssna/mejla Per så förklarar han ev. upplägg om ni önskar service. Annars finns det en kamping/med stugor ner mot Tejn (nord Tejn) på en eller annan plats om ni inte önskar "full packe" som på Verona. Kanske dem har andra alternativ oxå.
        Mvh Flodström
        Flyfishing for salmon

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...