Put&Take/Trekanten i Liljeholmen! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Put&Take/Trekanten i Liljeholmen!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Put&Take/Trekanten i Liljeholmen!

Har någon här erfarenheter från denna sjö? Funderar på att börja flugfiska från flytring här eftersom jag bara bor 300 meter därifrån.

* Är fisket bra där? om man jämför med andra Put&Take vatten...
    * Vad är medelvikten på regnbågarna?
    * Varför har man höjt priset på fiskekortet från 30 till 100 kr?, sätts det ut mer fisk nu eller?
    * Vilka flugor/metoder är de bästa och när är fisket som bäst?

Alla tips är välkomna!
    Senast ändrad av natito; 2004-08-08, 12:18.

Kan i princip ingenting om sjön men för 5-6 år sedan när jag gick förbi där så träffade jag en man som stod och fiskade. Han hade fått 2 bågar den dagen och sa att flötmete med räka var den överlägsna metoden.

Kommentera

hur stora var dem då?

Kommentera

har fiskat där en del när jag var yngre faktiskt! rätt så rolig sjö att fiska i... skit kul o bara gå runt och dutt kasta med ul-grejjerna ! vet ej värför dom höjt priset från 30 till 100 men när det kostade 30 kunde man har riktigt bra fiske faktiskt... under sommaren var det ingen mening att fiska där då regnbågen blir vimsig under höga temperaturer..! oktober november hade vi bäst fiske.. men då me drag och mete ! lycka till !

Kommentera

någon mer som har fiskat i Trekanten?

Kommentera

Jag har fiskat i Trekanten 3 ggr.
            Första gången var helt klart bäst. 2 regnbågar... (runt 1.2kg)
            De andra två var det helt dött (något napp bara).
            Men det var för ett par månader sedan.
            Det som går bäst verkar vara vanligt mete.
            Tror att temperaturen steg några grader ganska snabbt vilket bidrog till att fisket blev betydligt sämre de andra gångerna. Första turen vakade det fisk i hela sjön men de två senaste gångerna var det bara ett tio tal vak.
            Har inte testat flugfiske då jag inte har någon flytring.
            Senast ändrad av marl; 2004-08-10, 20:43.

Kommentera

Har själv fiskat vid trekanten några gånger och tycker personligen att fisket där suger.
              Det finns andra p&t sjöar som är betydligt mer intressanta.
              Om du absolut vill fiska vid trekanten så skulle jag rekommendera en kopparspinnare modell mellanstorlek. Räkmete funkar oxå bra.

Självklart så får du inte glömma att ta med 20 spänn till en glass med tre kulor vid glasskiosken intill sjön. Rekommenderas starkt!!
              <*)))>< <*)))>< <*)))><
              Sitt inte där och slöa, ut och fiska!!!

Kommentera

Synd att alla russingubbar i Tellusklubben förstör 3kanten genom att näta upp all vitfisk som finns. Annars är det gott om både ruda & sutare i sjön. Fiska inne i mangroven om dom inte avverkat halva sjön.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                X