östhammar-singö? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

östhammar-singö?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Är och hälsar på hos syrran på Singö ibland.
    Har försökt mest ifrån land. Men det har inte gett nåt.
    Såg iaf att några meta/pimplade abborre ifrån båt, vid fogdöbron. Dom verkade få lite småborrar iaf.
    Sommarn verkar lönlöst där. Konstigt, när det ligger så nära Åland.
    Vore kul o få lite större abborre. Hon har en granne, som lägger nät ibland.
    Han säger att det är sämre fiske nuförtiden, tyvärr.
    Får kanske prova sen kväll eller tidigmorgon ifrån båt på sommartid, efter gädda och abborre. Kanske det nappar mer då?
    Är det nån av er som har båt, där uppe? Kan man få hänga med på en tur? Om det går för sig? Betalar självklart soppapengar. :-)

Kommentera

Är ni allvarliga nu? Micke G om du huserat där förr så borde du veta. Har haft en del kontakter med lokalbefolkningen där och det är ingen skillnad alls...Ni andra är riktigt roliga, men ok då...fisket efter hö suger, finns knappt någon alls. Skit i att testa!

Vicke.V

Kommentera

Raggarön !!

Vet någon mer om det .. Jag har sommarställe vid yttersby inte långt alls från Raggarön. Eftersom stället är helt nytt så är vattnena helt okänd för mig..
        .................................................. ......................
        :popcorn

Kommentera

Jag har fiskat en del runt Hargshamn, Singö, osv. Har dock min båt liggandes i Herräng som är mittemellan de 2 nämnda områdena.
          Jag kan rekommendera dig att prova om du kommer inomskärsifrån åka under singöbron och sedan prova båda sidorna i sundet. Om det inte blir någon fångst där åk vidare längs vänsterkanten och utåt och prova. Prova även till höger efter fogdöbron upp mot grunden och öarna, passa MOTORN bara. Det är ett bra öringsfiske på Singö och Fogdö även om man inte alltid får mycket fisk bara för att man är där.

Själv föredrar jag att fiska efter Öring längre in i skärgården i mörkare vatten.

Kommentera

Herräng bästa utposten för fisket vid upplandskusten?

Ursprungligen postat av GustafssoN Visa inlägg
            Jag har fiskat en del runt Hargshamn, Singö, osv. Har dock min båt liggandes i Herräng som är mittemellan de 2 nämnda områdena.
            Jag kan rekommendera dig att prova om du kommer inomskärsifrån åka under singöbron och sedan prova båda sidorna i sundet. Om det inte blir någon fångst där åk vidare längs vänsterkanten och utåt och prova. Prova även till höger efter fogdöbron upp mot grunden och öarna, passa MOTORN bara. Det är ett bra öringsfiske på Singö och Fogdö även om man inte alltid får mycket fisk bara för att man är där.

Själv föredrar jag att fiska efter Öring längre in i skärgården i mörkare vatten.
            Har själv båten i Heräng och undrar hur det är idag, strömmings, gädda och aborre, finns det några närliggande ställen?

Mvh

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
            20 svar
            2 585 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg skyler
            av skyler

Startad av OuintheWoods, 2023-07-21, 20:04
            3 svar
            408 visningar