östhammar-singö? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

östhammar-singö?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• östhammar-singö?

Hur är öringfisket här nuförtiden? Inte just nu såklart men Höst/vår. För 10-15 år sedan fiskade jag som en tok i dessa vatten och fick en kanonöring vid bodasundet på 4.5 kilo. Helt klart mitt livs fisk. Det var i maj och den var en vildfisk, antagligen från Älvkarleby. Bor i Stockholm nu så det blir inte så ofta man är uppe där numer.

Testade landfiske runt gålö i stockholms södra skärgård i våras men det var fan i mig fiskare överallt. På land i båtar och till och med i flytringar. Så man blir lite sugen att åka till östhammar där båt finns att tillgå.

Tilläggas kan är att fisket "förr" var för mig väldigt trögt efter öring. En höst bommade jag helt trots säkert 12 heldagar under okt-mitten av nov. Då blev man lite trött!. Hur är fisket i övrigt? Gädda,aborre osv. de senaste åren jag varit ute har det varit dött. Iofs på sommaren men ändå. När jag höll på som mest kändes det som vattnet kokade med fisk. Verkar vara mycket nät nuförtiden dessutom.

Tacksam för svar.

Är också mkt intresserad av nämda områden. Är uppe i ö-hammar/öregrund några gånger om året och försöker då klämma in några timmars fiske. Hittills har jag bara testat öringfisket SÖ om öregrund och i en vik norr om utan resultat.

Kommentera

Havsöring fiskar jag från land i Singösundet. Det har inte varit speciellt upplyftande.

Hur fisket från båt kan vara vet jag inte.
      Må vi alla ha ett intressant fiske!

Kommentera

Som bebest säger fisket vid singö bedrivs oftast från land och det har inte gett mig något iaf .. micke aka tobisen här på FS har tappat och haft efter där ute det är allt. Från båt borde man kunna hitta endel heta ställen. Ska testa i höst då jag först i år "Juni" fått tillgång till båt! Från båt vet jag iaf att det tagit några st av folk på fiskeklubben men jag vet inte exakt vart.. Micke "tobisen" & jag har annars ett ställe som kan/ brukar ge HÖ om man prickar exakt rätt dag/ vecka på våren..Vi har iaf tagit 3 hö där på 6.4, 3.0, 1.6 men jag vet att det är andra som fiskar där också och har fått så stället är tyvär känt av fler
        Abborre 1230g, Bergsimpa, Björkna, Bleka 2.5kg, Braxen 2.3kg, Gråsej 5.0kg, Gädda 12.0kg, Gös 2.95kg, Havskatt, Havsöring 3.0kg, Hälleflundra 73cm, Id 1.65kg, insjööring 1.5kg, Knaggrocka 5.9kg, Knot, Kolmule, Krabba, Kräfta, Kungsfisk 1.0kg, Lake 820g, Lubb, Löja, Mört, Nors, Regnbåge 3.8kg, Ruda 1.5kg, Sandskädda, Sarv 9hg, Sill, Snorgärs, Spigg, Stäm, Sutare 2.48kg, Torsk 8.0kg, Vimma, Ål 1.65kg.

Kommentera

Har varit ute en hel del utanför Östhammar och söderut därifrån och det har varit helt dött på allt stort/större i vår, sommar och nu sensommaren. Enda som jag har fått är några sketna abborrar på bottenmete och jigg. Har trollat med 2-4 spön efter gädda/öring på alla djup, och har även ett ekolod på båten men jag tror att det är dött där....
          Har en farbror där som har kört med nät och han säger att det är RIKTIGT dåligt med fisk nu....
          Gratis är gott

Kommentera

Körde ett par långpass nu i sommar. en av dom där råvarma dagarna/nätterna.
            vi körde från 16:00 till 11:00. bottenmetade på natten med en herrans massa spön. Vi fick 4 någäddor och kanske 10 borrar varav två var fina. Inget superfacit alltså. Skall köra lite i höst nä det blivit svalare i vattnet.

Kommentera

Hoppas att ni yppskattar stavfelen

Kommentera

Provade fisket kring öregrund för några veckor sedan... Tre-fyra gäddor och lika många tappade på ett par timmars fiske kändes som ett ok resultat. Att jag egentligen jiggade efter abborre är kanske en annan femma:P

Kommentera

Har fiskat rumt yttersby i höst och petet upp gädda på +9 pannor när jag testade efter HÖ. Fick mycket gädda.....

Nu undrar jag om någon kan hjälpa till med lite tips på vilka områden man kan hitta HÖ runt raggaro/ singö, har båt. Har tidigare bara fiskat runt södra/ mellersta delen av sthlm skärgård.

Det borde finnas tillfälle på grov HÖ genom att dalälven ligger nära.....

Kommentera

Jag har massa kunder som kommer in i butiken och köper öringsdrag till den förbannelsen. 1 dag strax före jul sålde jag 35st grizzly coast.
                    Enligt deras egna utsago springer dom på land vid Hargshamn.
                    Ett annant ställe det pratas lite om är ju som sagt Raggarö. Exakt var vet jag inte.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
                    20 svar
                    2 585 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg skyler
                    av skyler

Startad av OuintheWoods, 2023-07-21, 20:04
                    3 svar
                    408 visningar