Surtesjön, gbg? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Surtesjön, gbg?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Vart står ni när ni fiskar?

Kommentera

slömetaren

har testat bottenmeta med mask och löja ...
      och mött många som fiskat där ,men det e nästan katastrof va dåligt fiske det e i den skitsjön , ingen får något vettigt där, får man något så e det endast tusenbröder
      sigpic

Kommentera

Var där idag drog en gädda på 4 kg
        var långt upp i sjön i det som på eniro kallas "snäckesjön"
        Andra som fiskat där i sommar ?

Kommentera

Varit där 2 gånger, dock inte fått något. Var också där igår kväll! Regnade som fan och vi fick inte ett enda napp på 4 pers.
          www.fiskepolare.se

Kommentera

Grymt stora abborrar...

Sjön hyser härligt stor abborre.

Har ett ställe som jag personligen fiskat en del på.
            I begynnelsen var det inte ett ställe som jag förknippade med "bra spot" sett till dess läge etc...
            Platsen upptäcktes en tur av misstag.
            Hade kastat i betesfisk för gäddmete. Vevade in tacklet och det fullkomligen small till i ytan av grov abborre som jagade ikapp betesfisken som var tänkt till gäddan. Sedan den dagen blev sjön vikt åt abborrefiske.

Dessvärre är platsen jag tänker på dessvärre mer av min lilla hemliga spot då
            platsen i sig är riktigt häftigt.
            Har upplevt fiske där flera man suttit i kanoten och haft flötmete med mört på helt skilda utkast, sett till avstånd och vinklar till varandra.
            På given signal dyker alla flöten och lägger sig 10cm under ytan och far fram som torpeder. All grov fisk jagar samtidigt i intervaller och det är ju bara för häftigt!

Sett abborrar som fått mig att tappa hakan.
            Minns när båten låg i rätt vinkel och ytan var slät. Sikten fri ned till botten.
            Vi hade mask på kroken och försökte trigga igång de grova.
            Den ena var större än den andra.
            När vi trodde vi sett det största dök fisken upp som fick oss att hålla andan.
            Den var ohyggligt omäktigt stor... trots att de vi såg var stora.
            Ja herrejösses!
            Vi lyckades genom att se fisken trigga dem att slutligen hugga. Svårtrugade men tack vare visuellt kontakt så blev det några bamsingar!

Störst i sjön för min del är på 50cm.

Vill med dessa rader endast ge hopp åt de som vill ge sig an sjöns grova randiga.

Finns ytterligare ett grymt kul ställe åt surtehållet.
            Ett par meter från land slutar det en brant.
            Släng i betesfisk ned. Invänta hårt knyck och stor abborre sitter på.
            De står vid branten och inväntar "barnkammarens skörd" som består av den småfisk som lever ovanför branten.

En kväll upptäckte jag ett hyggligt bra fiske från en av de små öarna som finns i sjön. Det fullkomligen kryllar av betesfisk där.

Hittade rätt utkastposition.

Utkast. Räkna till fem sedan stenhårt mothugg så satt det en grov abborre på.

Överlag håller jag med de som skriver att de endast får tusenbröder.
            Dock så vet jag personligen vilka bjässar som finns där och som lever i stim vilket gör det hela så kul.

Sålde dessvärre kanoten och flyttat till annan ort så jag får leva på minnen om vilka fisketurer och vilka abborrar jag fått där med åren.

Kanske jag en dag återvänder för en sentimental upplevelse och en fotosession av de stora då jag inte har de på bild...

Härligt att få skriva om sjöns fiskar...

/Storfiskaren
            The alt.usenet.rulez.is.the.king FAQ
            Hakkaa päälle!Saatanan Usenet Rulez, sauna ei ole tarpeeksi kuuma.Kanna sisälle lisää pontikkaa, akka, pikinpäin!Perkele alt.usenet.rulez.is.the.king!
            Klickbara länkar följer nedan
            Nattplockad mask
            Gädda äter Sissy
            Abborre vs mask
            Abborre vs mört
            Måånga gäddor samlade vid betet
            Gädda äter gädda
            Spännande fiskemetod efter gädda
            FS SPARADE TRÅD
            Laxhugg!

Kommentera

Ursprungligen postat av beerzon Visa inlägg
              Varit där 2 gånger, dock inte fått något. Var också där igår kväll! Regnade som fan och vi fick inte ett enda napp på 4 pers.
              Kan trösta dig med att vi (två stycken) var där idag igen men det ända som hände var att vi förlorade ca 5 drag var

Kommentera

du kan ju alltid ta dig en titt på lodkartan om du vill hitta lite djup. http://www.melica.se/lodkartor/kartor/641768127580.pdf

Kommentera

Livar upp denna tråden igen.

Kan någon ta en skärmdump/printscreen på eniro eller hitta.se och markera ut ställen som ni vet att de finns fisk på? har fiskat där 3 ggr och bara fått en liten skitmört.. men vill fiska där igen, eftersom jag gillar naturen där.
                  www.fiskepolare.se

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
                  20 svar
                  2 587 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg skyler
                  av skyler

Startad av OuintheWoods, 2023-07-21, 20:04
                  3 svar
                  408 visningar