Gubbs, var där idag i regnet. Humusfärgatvatten och massor med bråte på botten. Speciellt på ena sidan sjön var det jävligt att kasta. Blev av med ett gäng jiggar. Djupet verkar ligga som max 4 meter. PH-värdet kan inte ligga allt för högt. Skräddare trivdes skapligt i sjön. Lång och smal var den. Och när jag menar lång, är det ett par hundra meter. En gädda på runt 2 pannor var nära att fastna på min jigg och en borre på cirka 90 gr. Vädret gjorde att dom enstaka fiskarna antagligen var som döda. Korpen trivdes i varje fall i området. Ett väldigt vackert ställe. Fast det tänkte nog inte mördarna på där för 20 år sen. Kan kanske bli ett besök dit igen. Då mer för naturen. Spöet kanske får hänga med ändå. MVH Gunnar J.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Kvarnsjön, Botkyrka
Collapse
X
-
Nu har jag ringt kommunen ang fiske i Kvarnsjön men dom visste inte hur man skulle gå tillväga när det gällde fisket där. Tydligen är det Tumba Bruk (Kranö???) som äger sjön ... får väl ringa dom och kolla kanske.
Naturen runt dammarna är grym ! Inget snack om den saken ... men fisket är nog ganska kass där som sagt.C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller
Bli medlem i Sportfiskarna Här!
Svar på vanliga frågor hittar ni Här
Fiskesnacks regler hittar ni Här
Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom
Kommentera
-
Lyfter tråden en aning men är det nån som varit i stora/lilla dammen på senaste eller i Kvarnsjön och testat? hur har det gått isåfall? av gamla inlägg verkade det ju va dugligt fiske iallafall men det är drygt 12år sen tråden skapades så det kan ju ha ändrats en hel del under den tiden.
tack på förhand!
Kommentera
-
Jag var vid en av dammarna i höstas, tror det var stora men minns inte. Såg ingen fisk och hade inget på. Det hängde drag i träden så någon fiskar där iallafall. Jag går förbi där ibland och jag har aldrig sett någon småfisk ens. Det betyder ju inte att det inte finns någon fisk där dock.
Får man fiska i kvarnsjön?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av JesperAdolfsson Visa inläggJag var vid en av dammarna i höstas, tror det var stora men minns inte. Såg ingen fisk och hade inget på. Det hängde drag i träden så någon fiskar där iallafall. Jag går förbi där ibland och jag har aldrig sett någon småfisk ens. Det betyder ju inte att det inte finns någon fisk där dock.
Får man fiska i kvarnsjön?
ja skulle man inte få fiska där eller? såg nån där idag senast samt i vintras folk som pimplar och i höstas nån som metade.
Annars vet du av nåt bra vatten från land som man kan stå och kasta från ?
Kommentera
-
Stora dammen i storvreten finns det fruktansvärda abborrar och gädda, men mycket sjukdomar där oxå tyvärr :-( lilla dammen har jag fått gädda på max 3 kg :-)Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
Flugfiske är en Livs-stil
2016 har jag blivit Multifrälst
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Classe69 Visa inläggStora dammen i storvreten finns det fruktansvärda abborrar och gädda, men mycket sjukdomar där oxå tyvärr :-( lilla dammen har jag fått gädda på max 3 kg :-)
Kommentera
-
Finns mycket skit i vattnet tyvärr :-( har inte varit där på snart 4-5 år. Men jag bodde granne med en familj i storvreten som hade en grabb som bruka fiska där, han tog en abborre uppemot dom 1,6kg som det snackas om :-) största borren jag fått i stora dammen ligger runt kilot, det är väldigt mörk abborre nästan som att fiska i ett tjärn i norrland :-) men som sagt, då varje fall såg fisken väldigt sjuk ut :-( mycket kossor och älgar som gått ner sig där när isen sprucket. Legat där tills dom ruttnat bort :-( skulle inte förvåna mig om det gått åt någon människa oxå :-(
Om man står på lilla träbron och tittar ut på stora dammen skall man gå till vänster om dammen, en liten bit in kommer det en stenhäll, där är det minst 8-9m djupt, resten av dammen är nog bara max 2m :-)Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
Flugfiske är en Livs-stil
2016 har jag blivit Multifrälst
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Classe69 Visa inläggFinns mycket skit i vattnet tyvärr :-( har inte varit där på snart 4-5 år. Men jag bodde granne med en familj i storvreten som hade en grabb som bruka fiska där, han tog en abborre uppemot dom 1,6kg som det snackas om :-) största borren jag fått i stora dammen ligger runt kilot, det är väldigt mörk abborre nästan som att fiska i ett tjärn i norrland :-) men som sagt, då varje fall såg fisken väldigt sjuk ut :-( mycket kossor och älgar som gått ner sig där när isen sprucket. Legat där tills dom ruttnat bort :-( skulle inte förvåna mig om det gått åt någon människa oxå :-(
Om man står på lilla träbron och tittar ut på stora dammen skall man gå till vänster om dammen, en liten bit in kommer det en stenhäll, där är det minst 8-9m djupt, resten av dammen är nog bara max 2m :-)
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Kommentera