Ursprungligen postat av lappe
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Vak i havet?
Collapse
X
-
Senast ändrad av theoneandonly; 2005-05-15, 09:24.Det är dagens härliga sanning!
-
Ursprungligen postat av lappeVar ute och fiskade igår kväll i havet uyanför göteborg. Vid 10-11 tiden så börjar det vaka ganska mycket även en del lite större fiskar, men jag kan inte få någon att nappa värken på spinn eller våt eller torrfluga. så min fråga är vad tror ni det är för fisk som vakar? och vad vakar dom på?
En del var säkert öring men jag tror det var ngn mer art. Kan det ha varit sik?
Jag stod på land och fiskade och dfet kan ha varit 2-5 meter djupt.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av FlugfiskarnJag är nästan helt säker på att det var Havsöring och multe. Har fångat båda sorterna på små svarta/oliv nymfer kvälls/nattfiske med flugspö i Fiskebäck nedanför GBG. Dom här små vaken kan vara mycket grov fisk.Det är dagens härliga sanning!
Kommentera
-
Sik finns det i kanalen som går mellan stora och lilla amundön det vet jag iaf samt i näsets båthamn i göteborg kompisen har fått på fluga,sandmask imitation vid havsöringsfiske.kan ju vara värt o prova för er som e sugna på sik.funkar ju även och meta dom med sandmask.fick 2 stycken just med sandmask och flöte i kanalen mellan stora och lilla amundön.
Kommentera
-
Jag skulle gissa på nolle/nolla som vi säger där jag bor på västkusten. Mindre modell av gråsej på ren svenska. (om jag nu inte blandar ihop med blekan, men tror inte.) Brukar vaka i massor vissa kvällar.
Ingen annan som fått det vid öringfiske?
Linan vid fisken är nog 6-8mm, så det är ju ingen stor fisk.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Kommentera