Sutare i Tullingesjön !?! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sutare i Tullingesjön !?!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• skyler
    replied
    Jo jag kanske är 20 år sen till denna tråd men fångade mig en sutare på 2kg i tullingesjön för två dagar sedan. Bottenmete efter abborre var de ju tänkt på mask och #1/0 krok men fick sutaren istället.

Så jodu, sutaren finns i tullingesjön.

Lämna en kommentar:

• Kiwi
    replied
    Ja så va det! Men det va något mer...Men iaf detta gör ju som sagt att få gäddor klarar sig.

Lämna en kommentar:

• EliasRR
    replied
    förra året var det en abborr tävling där..de trog tydligen lite över 300st?..vet inte om det är sant. men isånnafall skulle man kanske köra några pass där i vår!

Lämna en kommentar:

• Kiwi
    replied
    Wire: Berätta gärna mer om sjön om du kan! Fiskat några andra arter?

Lämna en kommentar:

• guest
    Guest replied
    Ursprungligen postat av wire028
    Är uppvuxen vid Tullingesjön och har tillbringat många timmar där:-)

Nu var det iofs väldigt många år sedan jag fiskade där men under de åren varken såg eller fick jag/vi några sutare trors många och långa metepass!!

Därmot finns (fanns?) det otroligt mycket ål av grov kaliber!!

Vi tog två fina sutare i helgen 2,2 - 2,6 kg i tullingesjön

Lämna en kommentar:

• wire028
    replied
    Är uppvuxen vid Tullingesjön och har tillbringat många timmar där:-)

Nu var det iofs väldigt många år sedan jag fiskade där men under de åren varken såg eller fick jag/vi några sutare trors många och långa metepass!!

Därmot finns (fanns?) det otroligt mycket ål av grov kaliber!!

Lämna en kommentar:

• Kiwi
    replied
    Gotrik: Ja där är det ju samma sak! Sutarna som överlever barndommen har ingen konkurans om födan och kan därför äta sig stora. Gäddorna som överlever barndommen har ingen konkurans och kan då äta sig stora.

Same shit?

Sen är det inte bara vitfiskarna som gör att det inte blir fler gäddor utan för att gäddorna ofta misslyckas med leken i ån pga något som jag inte kommer ihåg.(Kommer inte ihåg varför)

Lämna en kommentar:

• Kiwi
    replied
    Vet inte hur det är med andra bytesfiskar i sjön men det du beskriver stämmer in på andra sjöar. Se tex på Antorpa som är just så. Mycket predatorer sorterar bort de flesta småfiskarna så de få som klarar sin undan predatorerna har inte lika stor konkurans och kan då växa sig stora. Samma grej med löddegäddorna.

Lämna en kommentar:

• benji
    replied
    om det ser "sutigt" ut och sjön håller mycket smågädda så borde det innebära få stora gäddor och att sutarna går hårt åt när dom är små vilket i sin tur borde innebära ganska många stora sutere som lever utan mycket konkurens från andra arter som dom små gäddorna håller borta.... kan ju vara helt fel...

Lämna en kommentar:

• Kiwi
    replied
    Ballt med sutare där. Det enda jag vet om sjön är att det innehåller fruktansvärt med smågädda och att en riktigt fet bisamråtta brukar simma omkring i kanalen till Albysjön. Ska du köra ett seriöst sutarpass är jag på!(I sommar..)

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
20 svar
2 601 visningar
0 gillar
Senaste inlägg skyler
av skyler

Startad av 95nilsson, 2024-07-11, 18:59
0 svar
134 visningar