Stora Värtan - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Stora Värtan

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Stora Värtan

Hej, Ska ta båten till stora värtan i morgon. Har aldrig fiskat där förut, Är det någon som vill dela med sig av några bra gäddplatser där eller runt omkring? När jag kollar på sjökortet ser kyrkviken intresant ut någon som testat? Tack!

Matte, Store Vartan kryllar av fina platser som du kommer marka. Kyrkviken ar en kand gammal gaddvik. Om jag skulle vara dig skulle jag kolla pa platser dar vinden har laget pa eller ligger pa. Kryllar av grynnor, vikar och flader och pikes finns det manga av. Kor efter eget huvud da upplever du fangsten som mest tillfredstallande

Kommentera

Hej !

Finns som sagt MÅNGA bra platser och mycket beror på hur det blåser. Så det är svårt att säga en specifik plats.

Bli bara inte sur om du inte drar en 10-20 gäddor. Värtan och kyrkis har hög medelvikt, men man drar inte många åt gången.

Finns också bra med grov abborre och när det gäller borre så kan man få många. Ett populärt ställe att få upp löja på är sundet in till kyrkis. På djupet inne i Kyrkis finns förutom borre även en del gös som kommit upp som bonus vid jiggning efter borre.

Inte många tips, men som sagt är det gädda du är ute efter så är vinden avgörande.

Kommentera

Tack grabbar!

Kommentera

Tja jag har en fråga: varför e vinden så viktig vid gäddfiske?
          http://www.silverbums.com

Kommentera

Där det är pålandsvins driver det in en massa smågodis som plankton och andra smådjur, vilket småfisken gillar, och storfisken gillar småfisken. Har också hört att syrehalten är högre där vinden ligger på, så syre piskas ner i vattnet av vågorna...

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Bergman, 2004-07-26, 14:47
            20 svar
            2 618 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg skyler
            av skyler

Startad av 95nilsson, 2024-07-11, 18:59
            0 svar
            145 visningar